-
- Advertisement
Blade 130x + dx6i settings vraagje
8 berichten
• Pagina 1 van 1
Blade 130x + dx6i settings vraagje
Aangezien ik waarschijnlijk een Blade 130x ga halen was ik al eens in de handleiding aan het kijken. Daar zag ik voor de Spektrum DX6i settings onder andere het volgende staan:
Adjust List
AILE 0 100% 40%
ELEV 0 100% 40%
RUDD 0 100% INH
AILE 1 85% 40%
ELEV 1 85% 40%
RUDD 1 80% INH
THRO CUR
L 2 3 4 H
NORM 0% 40% 60% 68% 75%
STUNT 100% 100% 100% 100% 100%
HOLD 10% 10% 10% 10% 10%
==>Adjust list: moet bij aeleron, elevator en rudder niet de 0 en 1 verwisseld worden? Indien men ervanuit gaat dat 0 normal mode en 1 stuntmode is?
==>Trottle curve: moet throttle hold niet overal 0 zijn?
Hier een link naar de volledige handleiding voor een vollediger beeld:
http://www.horizonhobby.com/pdf/BLH3780-Manual_EN.pdf
Adjust List
AILE 0 100% 40%
ELEV 0 100% 40%
RUDD 0 100% INH
AILE 1 85% 40%
ELEV 1 85% 40%
RUDD 1 80% INH
THRO CUR
L 2 3 4 H
NORM 0% 40% 60% 68% 75%
STUNT 100% 100% 100% 100% 100%
HOLD 10% 10% 10% 10% 10%
==>Adjust list: moet bij aeleron, elevator en rudder niet de 0 en 1 verwisseld worden? Indien men ervanuit gaat dat 0 normal mode en 1 stuntmode is?
==>Trottle curve: moet throttle hold niet overal 0 zijn?
Hier een link naar de volledige handleiding voor een vollediger beeld:
http://www.horizonhobby.com/pdf/BLH3780-Manual_EN.pdf
-
de79
- Actief lid
- Berichten: 485
- Geregistreerd: 23 Jan 2012, 12:18
de79 schreef:Aangezien ik waarschijnlijk een Blade 130x ga halen was ik al eens in de handleiding aan het kijken. Daar zag ik voor de Spektrum DX6i settings onder andere het volgende staan:
Adjust List
AILE 0 100% 40%
ELEV 0 100% 40%
RUDD 0 100% INH
AILE 1 85% 40%
ELEV 1 85% 40%
RUDD 1 80% INH
THRO CUR
L 2 3 4 H
NORM 0% 40% 60% 68% 75%
STUNT 100% 100% 100% 100% 100%
HOLD 10% 10% 10% 10% 10%
==>Adjust list: moet bij aeleron, elevator en rudder niet de 0 en 1 verwisseld worden? Indien men ervanuit gaat dat 0 normal mode en 1 stuntmode is?
==>Trottle curve: moet throttle hold niet overal 0 zijn?
Hier een link naar de volledige handleiding voor een vollediger beeld:
http://www.horizonhobby.com/pdf/BLH3780-Manual_EN.pdf
Hey,
die adjust list gaat over de dual rates en de expo , die kan je instellen zoals je zelf wilt, hoef je je geen zorgen over te maken, als je de 0 en de 1 wilt wisselen dan kan dat probleemloos.
en :
Throttle Hold (switch)
This switch is used to disconnect the mixing of the collective with the throttle. By flipping this switch you can apply full collective pitch while having the engine stay at idle. You use this switch to practice autorotations and in the event of a tail failure. By cutting power to idle, the helicopter will stop spinning if the tail fails and give you a chance to autorotate to the ground. This mode usually has it's own pitch and throttle curve.
Life is a bitch, fly away from it...
-
RSSD
- Beheerder
- Berichten: 4316
- Geregistreerd: 02 Apr 2011, 12:23
- Woonplaats: Vladslo
ja maar meestal staan in de handleidingen van de blade heli's de totale settings voor Normal mode (0) en Stunt mode (1)
Maar zoals ik het hier zie kan ik voor de normal mode beter de settings van 1 nemen? Als deze op 85% staan lijjkt me de heli toch iets makker?
En voor de throttle hold, waarom niet op 0%? Is het niet de bedoeling dat de heli volledig stopt met draaien?
Maar zoals ik het hier zie kan ik voor de normal mode beter de settings van 1 nemen? Als deze op 85% staan lijjkt me de heli toch iets makker?
En voor de throttle hold, waarom niet op 0%? Is het niet de bedoeling dat de heli volledig stopt met draaien?
-
de79
- Actief lid
- Berichten: 485
- Geregistreerd: 23 Jan 2012, 12:18
de79 schreef:ja maar meestal staan in de handleidingen van de blade heli's de totale settings voor Normal mode (0) en Stunt mode (1)
Maar zoals ik het hier zie kan ik voor de normal mode beter de settings van 1 nemen? Als deze op 85% staan lijjkt me de heli toch iets makker?
En voor de throttle hold, waarom niet op 0%? Is het niet de bedoeling dat de heli volledig stopt met draaien?
Nee, omdat ge nog degelijk moet kunnen landen hé...
Life is a bitch, fly away from it...
-
RSSD
- Beheerder
- Berichten: 4316
- Geregistreerd: 02 Apr 2011, 12:23
- Woonplaats: Vladslo
dat is zeker van die throttle hold wat ge bedoelt? Maar voor crash veiligheid is het misschien toch beter op 0? Heli weegt maar goed 100 gram. Dus als die uit de lucht valt zal het wel mee vallen, tenzij de rotor draait (denk ik dan)
-
de79
- Actief lid
- Berichten: 485
- Geregistreerd: 23 Jan 2012, 12:18
de79 schreef:dat is zeker van die throttle hold wat ge bedoelt? Maar voor crash veiligheid is het misschien toch beter op 0? Heli weegt maar goed 100 gram. Dus als die uit de lucht valt zal het wel mee vallen, tenzij de rotor draait (denk ik dan)
Mja,
zoals je kan lezen is dit vooral bedoeld om te activeren als de staart faalt.
Dus als uw heli nog een beetje blijft draaien zal hij toch altijd beter landen dan als hij gewoon neer valt me dunkt.
Life is a bitch, fly away from it...
-
RSSD
- Beheerder
- Berichten: 4316
- Geregistreerd: 02 Apr 2011, 12:23
- Woonplaats: Vladslo
Dat is wel waar maar ik dacht dat autoroteren enkel van toepassing was op grotere heli's. Ivm het gewicht en oppervlakte van de bladen.
-
de79
- Actief lid
- Berichten: 485
- Geregistreerd: 23 Jan 2012, 12:18
de79 schreef:Dat is wel waar maar ik dacht dat autoroteren enkel van toepassing was op grotere heli's. Ivm het gewicht en oppervlakte van de bladen.
Beter voorkomen dan genezen zeker ?
Life is a bitch, fly away from it...
-
RSSD
- Beheerder
- Berichten: 4316
- Geregistreerd: 02 Apr 2011, 12:23
- Woonplaats: Vladslo
8 berichten
• Pagina 1 van 1
Terug naar Algemeen Helicopters
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
-
- Advertisement