-
- Advertisement
Start to Blade 450
Re: Start to Blade 450
Ik heb een DX6i, zal het op 20% houden.
Waarom best 0% eigenlijk?
-
Sprezlaus
- Lid op training
Sprezlaus schreef:Ik heb een DX6i, zal het op 20% houden.
Op zich hoef je niet naar 0 toe hoor, maar je zal merken dat als je wat vliegervaring hebt, je die 0% toch het lekkerst vind vliegen. Gewoon een minimale stickbeweging en dan al reaktie van je heli.
SAB Goblin 630 FBL met AR7200BX Kontronik Jive 80HV, Scorpion 4035-560 Savox servo's
Logo 600 SE FBL met BeastX, Kontronik Jive 80HV, Kontronik Pyro 700-45 Savox servo's
Logo 400 SE
Sponsored by http://www.hobbymaniac.nl Proud to be a Maniac!
Logo 600 SE FBL met BeastX, Kontronik Jive 80HV, Kontronik Pyro 700-45 Savox servo's
Logo 400 SE
-
maffie
- Globale moderator
Hoi
Ik kan met de blade 450 op de sim zelfs niet liegen.
Dat is gewoon niet te doen
Ik heb nu een 8 tal vluchten gedaan met de heli.
Wel aan te raden is niet tegen bijna donker te vliegen zoals ik op mijn laatste vlucht
Want dan crash je wel
Dat was dus mijn eerste crash.
Voor de rest vind ik die gemakkelijk vliegen.
Gewoon eerst veel oefenen met je mcpx.
Hoe groter de heli, hoe gemakkelijker.
Ik kan met de blade 450 op de sim zelfs niet liegen.
Dat is gewoon niet te doen
Ik heb nu een 8 tal vluchten gedaan met de heli.
Wel aan te raden is niet tegen bijna donker te vliegen zoals ik op mijn laatste vlucht
Want dan crash je wel
Dat was dus mijn eerste crash.
Voor de rest vind ik die gemakkelijk vliegen.
Gewoon eerst veel oefenen met je mcpx.
Hoe groter de heli, hoe gemakkelijker.
-
piper_heidsieck
- Forum Maniac
Ik zal dan maar een mCP x aanschaffen, zal wel pas tegen de winter zijn.
Tot dan simmen en Radd's methode volgen (heb ik al van buiten geleerd), lijkt me de veiligste manier om de heli te leren kennen (wel saai ook, maar goed, better saai than sorry )
Nu wachten op mijn laadkabel voor EC3, als die er deze week nog is dan kan ik alvast een batterij of 2 Radd-schooling doen voor ik volledig op verhuizen moet concentreren!
Ik ben toch al medium excited, als ik het zo lees op fora en bekijk op youtube, dan valt het allemaal wel mee, met de nodige discipline en voorzichtigheid komt het wel in orde...
Kan er wel iemand Murphy uitnodigen op de koffie en hem duidelijk maken dat zijn wet niet geldt voor modelbouwers?
Tot dan simmen en Radd's methode volgen (heb ik al van buiten geleerd), lijkt me de veiligste manier om de heli te leren kennen (wel saai ook, maar goed, better saai than sorry )
Nu wachten op mijn laadkabel voor EC3, als die er deze week nog is dan kan ik alvast een batterij of 2 Radd-schooling doen voor ik volledig op verhuizen moet concentreren!
Ik ben toch al medium excited, als ik het zo lees op fora en bekijk op youtube, dan valt het allemaal wel mee, met de nodige discipline en voorzichtigheid komt het wel in orde...
Kan er wel iemand Murphy uitnodigen op de koffie en hem duidelijk maken dat zijn wet niet geldt voor modelbouwers?
-
Sprezlaus
- Lid op training
Bon, ik heb mijn DX6 gereset en alles nog eens geprogrammeerd volgens de intermediate settings van dit blad:
Dus dat zou a-ok moeten zijn... denk ik toch, een heli is nogal nieuw voor mij.
Dan:
"Thro Cut"staat op ACT
"D/R Swi" staat op INH
Stond niet vermeld op het blad in bijlage, dus geen idee of het juist is.
Verder nog iets dat ik moet doen?
Vliegen op sim is wel onmogelijk met die settings ik krijg hem niet stabiel, zal wel een conflict zijn tussen de settings van de zender enerzijds en Phoenix anderzijds. Ga ik mij nu het hoofd niet over breken alleszins, simmen lukt als ik een ander model selecteer.
Mijn laadkabel is jammer genoeg nog niet toegekomen, moet mij -bijna- inhouden om mijn Lipo's niet met behulp van krokodillenklemmen op te laden toch nog maar wat extra simmen eerst, hooveren is al moeilijk genoeg, toch als ge niet constant meters heen en weer wilt zwalpen.... Idle up en onnozel doen/stunten is makkelijker, maar goed, daarmee leert ge dan ook niets buiten dat ge nog veel te leren hebt
Dan:
"Thro Cut"staat op ACT
"D/R Swi" staat op INH
Vliegen op sim is wel onmogelijk met die settings ik krijg hem niet stabiel, zal wel een conflict zijn tussen de settings van de zender enerzijds en Phoenix anderzijds. Ga ik mij nu het hoofd niet over breken alleszins, simmen lukt als ik een ander model selecteer.
Mijn laadkabel is jammer genoeg nog niet toegekomen, moet mij -bijna- inhouden om mijn Lipo's niet met behulp van krokodillenklemmen op te laden toch nog maar wat extra simmen eerst, hooveren is al moeilijk genoeg, toch als ge niet constant meters heen en weer wilt zwalpen.... Idle up en onnozel doen/stunten is makkelijker, maar goed, daarmee leert ge dan ook niets buiten dat ge nog veel te leren hebt
-
Sprezlaus
- Lid op training
Moet nu lukken dat ik dezelfde zender heb.
Van de verkoper waar ik hem heb gekocht heb ik gehoord dat model 9 al de instellingen heeft van de blade 450 3d.
Van de verkoper waar ik hem heb gekocht heb ik gehoord dat model 9 al de instellingen heeft van de blade 450 3d.
-
piper_heidsieck
- Forum Maniac
piper_heidsieck schreef:Moet nu lukken dat ik dezelfde zender heb.
Spijtig genoeg bij mij niet ik heb mijn DX6 overgenomen van iemand, ik denk dat er een vliegtuig op 9 stond.
-
Sprezlaus
- Lid op training
Sprezlaus schreef:Bon, ik heb mijn DX6 gereset en alles nog eens geprogrammeerd volgens de intermediate settings van dit blad:
Dan:
"Thro Cut"staat op ACT
"D/R Swi" staat op INH
Thr-cut is voor brandstof modellen en kan dus op INH gezet worden.
Thr-hold moet wel op act staan.
En D/R expo zitten volgens mij op de DX6 onder dezelfde menufunktie, waardoor ik deze dus op act zou zetten.
SAB Goblin 630 FBL met AR7200BX Kontronik Jive 80HV, Scorpion 4035-560 Savox servo's
Logo 400 SE
Logo 400 SE
-
maffie
- Globale moderator
Voor Phoenix dien je trouwens een nieuw profiel aan te maken.
tutorials-how-to-s-f115/tutorial-voor-het-instellen-van-phoenix-flightsim-t957.html#p6947
tutorials-how-to-s-f115/tutorial-voor-het-instellen-van-phoenix-flightsim-t957.html#p6947
Life is a bitch, fly away from it...
-
RSSD
- Beheerder
@Maffie: ok, handig om weten, ik heb mijn DX6i niet bij de hand, zal later nog eens alles overlopen voor de zekerheid!
@RSSD: er staat al een sim-profiel in dat ik gebruik, maar had het wel leuk gevonden als ik het Blade 450 profiel eens had kunnen testen :P toch bedankt voor het leerzame filmpje, gezien het profiel al in mijn DX6 stond wist ik dit nog niet.
Goed nieuws: mijn laadkabel is vandaag toegekomen!
Slecht nieuws: sinds gisteren ben ik volop behangpapier aan het strippen, dus geen tijd voor iets anders... 40 jaar behangpapier/-lijm pffft... Ah well, even 2 weken op de tanden bijten...
@RSSD: er staat al een sim-profiel in dat ik gebruik, maar had het wel leuk gevonden als ik het Blade 450 profiel eens had kunnen testen :P toch bedankt voor het leerzame filmpje, gezien het profiel al in mijn DX6 stond wist ik dit nog niet.
Goed nieuws: mijn laadkabel is vandaag toegekomen!
Slecht nieuws: sinds gisteren ben ik volop behangpapier aan het strippen, dus geen tijd voor iets anders... 40 jaar behangpapier/-lijm pffft... Ah well, even 2 weken op de tanden bijten...
-
Sprezlaus
- Lid op training
Terug naar Algemeen Helicopters
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten
-
- Advertisement