-
- Advertisement
Start to Blade 450
Re: Start to Blade 450
Ik heb het filmpje even weggedaan, ik was vergeten dat we een own made tut hebben van onze mod maffie, shame on me
Life is a bitch, fly away from it...
-
RSSD
- Beheerder
- Berichten: 4316
- Geregistreerd: 02 Apr 2011, 12:23
- Woonplaats: Vladslo
Sprezlaus schreef:@RSSD: er staat al een sim-profiel in dat ik gebruik, maar had het wel leuk gevonden als ik het Blade 450 profiel eens had kunnen testen :P
Je kan dat wel testen in Phoenix, maar dan moet je de instellingen van de Blade 450 die in je zender staan in het Model in Phoenix instellen. Je gaat hiervoor in Phoenix naar model en dat kan je dan helemaal aanpassen. Er zijn hier heeel veel instelmogelijkheden, dus je moet wel even zoeken naar wat je dan precies allemaal in moet stellen. Maar je kan je model in Phoenix dus precies laten vliegen zoals je echte model. En als je dan ook de wind nog aanzet in Phoenix, dan is het helemaal echt.
SAB Goblin 630 FBL met AR7200BX Kontronik Jive 80HV, Scorpion 4035-560 Savox servo's
Logo 600 SE FBL met BeastX, Kontronik Jive 80HV, Kontronik Pyro 700-45 Savox servo's
Logo 400 SE
Sponsored by http://www.hobbymaniac.nl Proud to be a Maniac!
Logo 600 SE FBL met BeastX, Kontronik Jive 80HV, Kontronik Pyro 700-45 Savox servo's
Logo 400 SE
Sponsored by http://www.hobbymaniac.nl Proud to be a Maniac!
-
maffie
- Globale moderator
- Berichten: 767
- Geregistreerd: 28 Jan 2012, 20:04
- Woonplaats: Gouda Nederland
Ik ga de B450 zeer binnenkort eens opstarten, iemand -met de nodige ervaring- zin om mij bij te staan (preflight check, trimmen, andere afstellingen indien nodig) en eventueel de maiden voor zijn rekening te nemen?
If so, gaarne!
Omgeving Merchtem, zal wel pas voor weekend van 27/28 oktober zijn (of de 1e november of het weekend daarop), dit weekend ben ik aan het schilderen en volgend weekend zit ik normaal gezien als vrijwilliger/medewerker heel het weekend op FACTS in Gent.
Na FACTS is misschien ook een optie in regio Gent (we wijzen naar niemand ), maar geen idee van/tot wanneer ik daar moet aanwezig zijn. Die info krijg ik de komende dagen pas.
Indien geen bijstand, dan zal ik hem wel opstarten met de motor afgekoppeld in eerste instantie voor het binden en checken van de werking servo's vooraleer ik de echte startup doe.
Grtz,
S.
If so, gaarne!
Omgeving Merchtem, zal wel pas voor weekend van 27/28 oktober zijn (of de 1e november of het weekend daarop), dit weekend ben ik aan het schilderen en volgend weekend zit ik normaal gezien als vrijwilliger/medewerker heel het weekend op FACTS in Gent.
Na FACTS is misschien ook een optie in regio Gent (we wijzen naar niemand ), maar geen idee van/tot wanneer ik daar moet aanwezig zijn. Die info krijg ik de komende dagen pas.
Indien geen bijstand, dan zal ik hem wel opstarten met de motor afgekoppeld in eerste instantie voor het binden en checken van de werking servo's vooraleer ik de echte startup doe.
Grtz,
S.
-
Sprezlaus
- Lid op training
- Berichten: 134
- Geregistreerd: 06 Jul 2012, 07:46
- Woonplaats: Merchtem
We zullen zien hé, als je zin hebt om eens tot hier te komen wil ik u wel op weg helpen.
Mvg,
RSSD
Mvg,
RSSD
Life is a bitch, fly away from it...
-
RSSD
- Beheerder
- Berichten: 4316
- Geregistreerd: 02 Apr 2011, 12:23
- Woonplaats: Vladslo
Thanks RSSD, maar is nogal ver :-S anders meteen!
Maar als je vrouw ooit in Brussel wilt gaan shoppen dan valt er wel iets te regelen
Ik speel wel gids dan, plaats genoeg daar waar je met een 450 kan rondvliegen terwijl de wederhelft geld uitgeeft 100m verder.
Maar als je vrouw ooit in Brussel wilt gaan shoppen dan valt er wel iets te regelen
Ik speel wel gids dan, plaats genoeg daar waar je met een 450 kan rondvliegen terwijl de wederhelft geld uitgeeft 100m verder.
-
Sprezlaus
- Lid op training
- Berichten: 134
- Geregistreerd: 06 Jul 2012, 07:46
- Woonplaats: Merchtem
Ik woon in Gent
-
piper_heidsieck
- Forum Maniac
- Berichten: 1047
- Geregistreerd: 09 Apr 2012, 15:08
- Woonplaats: Oost-vlaanderen /
@P_H: jup :P
Maar door wat change of plans vrees ik dat ik geen tijd ga hebben om af te spreken voor of na FACTS :-S
Gaat nogal een druk weekend worden zoals het er nu naar uit aan het zien is.
Maar door wat change of plans vrees ik dat ik geen tijd ga hebben om af te spreken voor of na FACTS :-S
Gaat nogal een druk weekend worden zoals het er nu naar uit aan het zien is.
-
Sprezlaus
- Lid op training
- Berichten: 134
- Geregistreerd: 06 Jul 2012, 07:46
- Woonplaats: Merchtem
Bon, het was mooi weer in de voormiddag, dus dan zoekt een mens al eens iets leuk te doen.
Naar de buren, die hebben een grote tuin, enkele volle batterijen voorzien en de Blade 450 eens laten spinnen.
Lijkt allemaal goed te gaan, op de sim lukt hoveren, wat rondvliegen en zonder schade landen zonder probleem, dus why not, we gaan eens kijken wat we kunnen bereiken!
Heli naar 1m50 hoogte, natuurlijk begint hij te driften, dus snel wat bijtrimmen maar vergeefs, is te moeilijk al vliegend...
Dan maar met de sticks proberen om de drift te controleren en te landen zonder schade, maar blijkbaar had ik 2 servo's omgewisseld, de ene stond dus reversed en de andere niet.... Moest net andersom... dus stick-input gaf een mooie duik naar de grond ipv de vlucht te stabiliseren.
Resultaat:
Schade: blades kapot, shaft verbogen, lipo gescheurd, .... Te veel om op te noemen.
Waarschijnlijk de prijs van een mCP X RTF om alles ter herstellen..........
's ni waar zenne, filmpje van de eerste keer draaien is aan het verwerken en ik verveelde mij, dus even fantasie de vrije loop gelaten, verslag volgt
Naar de buren, die hebben een grote tuin, enkele volle batterijen voorzien en de Blade 450 eens laten spinnen.
Lijkt allemaal goed te gaan, op de sim lukt hoveren, wat rondvliegen en zonder schade landen zonder probleem, dus why not, we gaan eens kijken wat we kunnen bereiken!
Heli naar 1m50 hoogte, natuurlijk begint hij te driften, dus snel wat bijtrimmen maar vergeefs, is te moeilijk al vliegend...
Dan maar met de sticks proberen om de drift te controleren en te landen zonder schade, maar blijkbaar had ik 2 servo's omgewisseld, de ene stond dus reversed en de andere niet.... Moest net andersom... dus stick-input gaf een mooie duik naar de grond ipv de vlucht te stabiliseren.
Resultaat:
Schade: blades kapot, shaft verbogen, lipo gescheurd, .... Te veel om op te noemen.
Waarschijnlijk de prijs van een mCP X RTF om alles ter herstellen..........
's ni waar zenne, filmpje van de eerste keer draaien is aan het verwerken en ik verveelde mij, dus even fantasie de vrije loop gelaten, verslag volgt
-
Sprezlaus
- Lid op training
- Berichten: 134
- Geregistreerd: 06 Jul 2012, 07:46
- Woonplaats: Merchtem
Ooh zo jammer...
De stickinput is toch altijd iets wat ik controleer voor ik start (meestal zelfs onbewust uit gewoonte), zowel op heli's als op vliegtuigen.
Als beginner is het trouwens beter om op een harde ondergrond te starten en met een trainingskruis, zonder al te veel wind.
Ik zeg niet dat je geen schade ging hebben met een trainingskruis maar wss toch wel wat minder of dat je nu hebt.
Het terug opbouwen valt allemaal wel mee en wijst meestal zichzelf uit.
Het afstellen is des te moeilijker...
Als er vragen zijn dan horen we het wel.
We staan paraat !
Mvg,
RSSD
De stickinput is toch altijd iets wat ik controleer voor ik start (meestal zelfs onbewust uit gewoonte), zowel op heli's als op vliegtuigen.
Als beginner is het trouwens beter om op een harde ondergrond te starten en met een trainingskruis, zonder al te veel wind.
Ik zeg niet dat je geen schade ging hebben met een trainingskruis maar wss toch wel wat minder of dat je nu hebt.
Het terug opbouwen valt allemaal wel mee en wijst meestal zichzelf uit.
Het afstellen is des te moeilijker...
Als er vragen zijn dan horen we het wel.
We staan paraat !
Mvg,
RSSD
Life is a bitch, fly away from it...
-
RSSD
- Beheerder
- Berichten: 4316
- Geregistreerd: 02 Apr 2011, 12:23
- Woonplaats: Vladslo
't Was maar een fopje RSSD, moraal van het verhaal: altijd de kleine lettertjes lezen (onderaan het bericht, tip: copy en paste in uw adresbalk, dat leest makkelijker).
Voor alle duidelijkheid, de kleine lettertjes:
Blame Youtube's beeldverbeteringssoftware
Nu zonder (al te veel) zeveren, mijn verslag, dit is nogal uitgebreid en langdradig, maar misschien heeft er ooit iemand nog iets aan :
-Eergisteren alles klaargezet voor de eerste stapjes, instellingen DX6i volledig nagekeken, batterijen en lader gecheckt, nog wat extra info gezocht op het net en mij de nodige moed ingedronken.
-Gisteren, slecht weer, van alles te doen en een kater, dus verder maar zo gelaten.
-Deze ochtend 1 LiPo opgeladen en terwijl de handleiding nog eens gelezen
-2 van de 3 draadjes die van ESC naar motor gaan losgekoppeld (bullets, gaat makkelijk)
-Bindplug in de RX, lipo aansluiten en DX6i in bindmodus opstarten. Voorzichtig als ik ben, had ik evengoed de throttle-hold ingeschakeld, maar binden gaat dan blijkbaar niet.
-TH af en nog maar eens proberen: succes!
-Lipo afkoppelen, TX uitschakelen en bindplug weer verwijderen (zeer belangrijk!!).
-TX weer aan, throttle hold inschakelen en Lipo weer aankoppelen
-Wachten tot de gyro geïnitialiseerd is (3 sec)
-Werking gyro getest door de staart met de hand wat te bewegen, alles werkte
-Alle servo's getest, die correcte bewegingen staat zeer duidelijk in de handleiding vermeld, dus daar maken we gebruik van
(je kan het zelf ook wel uitmaken, maar better safe than sorry) Enige opmerking: de servo van de staart centreert precies niet 100%, zal het later nog wel eens filmen
-De hoek van de hoofdrotor bekijken, zowel in normale als in idle up modus: check
-Idem voor de staart: check
-Lipo afkoppelen, draadjes van de motor opnieuw bevestigen (zijn gekleurd, dus wijst zichzelf uit) en naar buiten met de heli
-Eenmaal buiten, TX inschakelen, throttle-stick nakijken (staat beneden: check), throttle hold activeren en de TX op een veilig eafstand gezet (1 meter verder, binnen handbereik maar met minimale kans op omstoten)
-Bezemsteel door het landingsgestel steken en deze blokkeren met 1 voet
-Lipo aansluiten, kapje op de heli plaatsen
-TX opnemen, aan het einde van de bezemsteel gaan staan en deze nog steeds blokkeren met 1 voet
-Werking servo's nog eens testen
-Throttle-hold af
-En dan: een klein tikje gas, throttle weer af en zo verder, tot ik wat vingergevoel kreeg, dan met draaiende motor de servo's nog eens getest, ging allemaal ok
-Throttle-hold weer aan, TX op veilig plaats gezet, kap van de heli genomen en batterij afgekoppeld
Filmpje:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CgpnGRqQ-YM[/youtube]
Dit was de laatste spool-up, ik wou toch iets hebben van beeldmateriaal!
Conclusie: throttle op 1/10e en je voelt al welke kracht achter de heli zit ik had alleszins niet onnozel moeten doen en al van alles uitproberen of de B450 was inderdaad in stukken geëindigd! 1 stap met een keer, alles laten bezinken en dan verder gaan.
Volgende stap is Radd's methode, maw, 10 batterijen gewoon de heli leren kennen zonder te vliegen.
Al naar gelang het weer zal dat voor de loop van de week of volgend weekend zijn (2 batterijen per sessie max), dus ik ben nog wel enige weken tot maanden zoet voorlopig.
Daarna trainingskruis eraan en de eerste pogingen tot hover proberen
Ik hou jullie op de hoogte!
Groeten,
Steven
Voor alle duidelijkheid, de kleine lettertjes:
's ni waar zenne, filmpje van de eerste keer draaien is aan het verwerken en ik verveelde mij, dus even fantasie de vrije loop gelaten, verslag volgt
Blame Youtube's beeldverbeteringssoftware
Nu zonder (al te veel) zeveren, mijn verslag, dit is nogal uitgebreid en langdradig, maar misschien heeft er ooit iemand nog iets aan :
-Eergisteren alles klaargezet voor de eerste stapjes, instellingen DX6i volledig nagekeken, batterijen en lader gecheckt, nog wat extra info gezocht op het net en mij de nodige moed ingedronken.
-Gisteren, slecht weer, van alles te doen en een kater, dus verder maar zo gelaten.
-Deze ochtend 1 LiPo opgeladen en terwijl de handleiding nog eens gelezen
-2 van de 3 draadjes die van ESC naar motor gaan losgekoppeld (bullets, gaat makkelijk)
-Bindplug in de RX, lipo aansluiten en DX6i in bindmodus opstarten. Voorzichtig als ik ben, had ik evengoed de throttle-hold ingeschakeld, maar binden gaat dan blijkbaar niet.
-TH af en nog maar eens proberen: succes!
-Lipo afkoppelen, TX uitschakelen en bindplug weer verwijderen (zeer belangrijk!!).
-TX weer aan, throttle hold inschakelen en Lipo weer aankoppelen
-Wachten tot de gyro geïnitialiseerd is (3 sec)
-Werking gyro getest door de staart met de hand wat te bewegen, alles werkte
-Alle servo's getest, die correcte bewegingen staat zeer duidelijk in de handleiding vermeld, dus daar maken we gebruik van
(je kan het zelf ook wel uitmaken, maar better safe than sorry) Enige opmerking: de servo van de staart centreert precies niet 100%, zal het later nog wel eens filmen
-De hoek van de hoofdrotor bekijken, zowel in normale als in idle up modus: check
-Idem voor de staart: check
-Lipo afkoppelen, draadjes van de motor opnieuw bevestigen (zijn gekleurd, dus wijst zichzelf uit) en naar buiten met de heli
-Eenmaal buiten, TX inschakelen, throttle-stick nakijken (staat beneden: check), throttle hold activeren en de TX op een veilig eafstand gezet (1 meter verder, binnen handbereik maar met minimale kans op omstoten)
-Bezemsteel door het landingsgestel steken en deze blokkeren met 1 voet
-Lipo aansluiten, kapje op de heli plaatsen
-TX opnemen, aan het einde van de bezemsteel gaan staan en deze nog steeds blokkeren met 1 voet
-Werking servo's nog eens testen
-Throttle-hold af
-En dan: een klein tikje gas, throttle weer af en zo verder, tot ik wat vingergevoel kreeg, dan met draaiende motor de servo's nog eens getest, ging allemaal ok
-Throttle-hold weer aan, TX op veilig plaats gezet, kap van de heli genomen en batterij afgekoppeld
Filmpje:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CgpnGRqQ-YM[/youtube]
Dit was de laatste spool-up, ik wou toch iets hebben van beeldmateriaal!
Conclusie: throttle op 1/10e en je voelt al welke kracht achter de heli zit ik had alleszins niet onnozel moeten doen en al van alles uitproberen of de B450 was inderdaad in stukken geëindigd! 1 stap met een keer, alles laten bezinken en dan verder gaan.
Volgende stap is Radd's methode, maw, 10 batterijen gewoon de heli leren kennen zonder te vliegen.
Al naar gelang het weer zal dat voor de loop van de week of volgend weekend zijn (2 batterijen per sessie max), dus ik ben nog wel enige weken tot maanden zoet voorlopig.
Daarna trainingskruis eraan en de eerste pogingen tot hover proberen
Ik hou jullie op de hoogte!
Groeten,
Steven
-
Sprezlaus
- Lid op training
- Berichten: 134
- Geregistreerd: 06 Jul 2012, 07:46
- Woonplaats: Merchtem
Terug naar Algemeen Helicopters
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
-
- Advertisement