-
- Advertisement
Start to Blade 450
Re: Start to Blade 450
Zoveel te beter, ik vond het al vreemd, ik ken al een beetje uw manier van aanpakken en kon het precies niet goed geloven
Life is a bitch, fly away from it...
-
RSSD
- Beheerder
- Berichten: 4316
- Geregistreerd: 02 Apr 2011, 12:23
- Woonplaats: Vladslo
Mja, mijn excuses, ik kon het niet laten
De bezemsteel was misschien niet nodig, maar geeft wel een extra zekerheid.
Ik denk dat ik die nog eens ga gebruiken voordat ik aan Radd's stappenplan begin, gewoon om een beter idee te krijgen van hoeveel throttle hij kan hebben voor hij de lucht ingaat.
De bezemsteel was misschien niet nodig, maar geeft wel een extra zekerheid.
Ik denk dat ik die nog eens ga gebruiken voordat ik aan Radd's stappenplan begin, gewoon om een beter idee te krijgen van hoeveel throttle hij kan hebben voor hij de lucht ingaat.
-
Sprezlaus
- Lid op training
- Berichten: 134
- Geregistreerd: 06 Jul 2012, 07:46
- Woonplaats: Merchtem
Sprezlaus schreef:Mja, mijn excuses, ik kon het niet laten
De bezemsteel was misschien niet nodig, maar geeft wel een extra zekerheid.
Ik denk dat ik die nog eens ga gebruiken voordat ik aan Radd's stappenplan begin, gewoon om een beter idee te krijgen van hoeveel throttle hij kan hebben voor hij de lucht ingaat.
Als de pitch curve nog onveranderd is dat gaat hij omhoog vanaf midstick
Life is a bitch, fly away from it...
-
RSSD
- Beheerder
- Berichten: 4316
- Geregistreerd: 02 Apr 2011, 12:23
- Woonplaats: Vladslo
intressant onderwerp dit
-
bvwhelicopter
- Lid op training
- Berichten: 236
- Geregistreerd: 23 Sep 2012, 07:23
bvwhelicopter schreef:intressant onderwerp dit
Interessant? Misschien, misschien niet...
Maar hopelijk nuttig voor iemand die ooit wil starten met een Blade 450, ik ben (complete) beginner dus ik vermoed dat ik wel een paar zaken ga tegenkomen die voor een pro voor de hand liggend zullen zijn maar voor beginners breinbrekers.
Ik probeer zo duidelijk en compleet mogelijk te zijn in mijn verslaggeving, is het minste wat ik kan doen
@RSSD: zou inderdaad het geval moeten zijn (staat ingesteld volgens handleiding), maar ik had al het gevoel dat hij wou opstijgen 1 klikje (hoewel ik geen ratel gebruik, zal het niet veel schelen) boven de spool-up.
Kan de spanning of de onervarenheid wel geweest zijn ook, maar de kracht was al vrij indrukwekkend. Och, we komen er wel achter, ondertussen ook wel al half besloten dat ik het trainingskruis in eerste instantie (voor ik aan Radd's egin) wel ga gebruiken om de throttle beter te leren aanvoelen.
-
Sprezlaus
- Lid op training
- Berichten: 134
- Geregistreerd: 06 Jul 2012, 07:46
- Woonplaats: Merchtem
Sprezlaus schreef:bvwhelicopter schreef:intressant onderwerp dit
Interessant? Misschien, misschien niet...
Maar hopelijk nuttig voor iemand die ooit wil starten met een Blade 450, ik ben (complete) beginner dus ik vermoed dat ik wel een paar zaken ga tegenkomen die voor een pro voor de hand liggend zullen zijn maar voor beginners breinbrekers.
Ik probeer zo duidelijk en compleet mogelijk te zijn in mijn verslaggeving, is het minste wat ik kan doen
@RSSD: zou inderdaad het geval moeten zijn (staat ingesteld volgens handleiding), maar ik had al het gevoel dat hij wou opstijgen 1 klikje (hoewel ik geen ratel gebruik, zal het niet veel schelen) boven de spool-up.
Kan de spanning of de onervarenheid wel geweest zijn ook, maar de kracht was al vrij indrukwekkend. Och, we komen er wel achter, ondertussen ook wel al half besloten dat ik het trainingskruis in eerste instantie (voor ik aan Radd's egin) wel ga gebruiken om de throttle beter te leren aanvoelen.
Wijze beslissing
Zo kan je zonder zorgen al ne keer omhoog gaan.
Is het ééntje die zo vlak met de grond komt of ééntje die zo een beetje veert ?
Die laatste zijn heel handig, ge kunt daar echt harde klappen mee opvangen zelfs.
Mvg,
RSSD
Life is a bitch, fly away from it...
-
RSSD
- Beheerder
- Berichten: 4316
- Geregistreerd: 02 Apr 2011, 12:23
- Woonplaats: Vladslo
Een origineel van Blade, dus verend.
Gaat er wel enkel op voor de throttle wat te testen, daarna er weer af.
Klinkt misschien onzinnig, maar de theorie er achter is wel logisch: met training gear is uw heli logger. Volgens Radd hoeft het er pas de 6e batterij op, tot dan is het voornamelijk de bedoeling dat de heli zelfs niet licht op de skids wordt.
Hopelijk is het morgenavond droog, dan gear er op en nog wat kennismaken en wie weet, van 't weekend de echte opleiding beginnen!
Gaat er wel enkel op voor de throttle wat te testen, daarna er weer af.
Klinkt misschien onzinnig, maar de theorie er achter is wel logisch: met training gear is uw heli logger. Volgens Radd hoeft het er pas de 6e batterij op, tot dan is het voornamelijk de bedoeling dat de heli zelfs niet licht op de skids wordt.
Hopelijk is het morgenavond droog, dan gear er op en nog wat kennismaken en wie weet, van 't weekend de echte opleiding beginnen!
-
Sprezlaus
- Lid op training
- Berichten: 134
- Geregistreerd: 06 Jul 2012, 07:46
- Woonplaats: Merchtem
het is en blijft een boeiend, intressant en leerzaam topic dit start to blade 450
-
bvwhelicopter
- Lid op training
- Berichten: 236
- Geregistreerd: 23 Sep 2012, 07:23
Lipo 1 & 2 van Radd afgewerkt, ging vlot, ik kan inderdaad tot net geen half-throttle gaan voor hij naar opstijgen neigt.
Ga ik een tikje verder, dan heb ik de keuze uit 3 opties:
-Throttle down
-Tip-over
-Throttle nog verder up en echt opstijgen
Lijkt me duidelijk welke van deze 3 de enige juiste is
Derde batterij ben ik aan begonnen, maar mij bedacht en batterij nummer 2,5 van gemaakt, leek me ook geen kwaad te kunnen. Wel al wat met de swash gespeeld, maar ik heb de indruk dat eigenlijk alleen de flybar beweegt (kantelt met andere woorden) en de blades een zo goed als horizontale baan blijven volgen. Kan dat? Of is het slechts een gedacht en is de beweging gewoon minimaal? Of is er iets mis?
Kei saai filmpje komt er aan, Lipo 1 heb ik de volledige 11 minuten op film, Lipo 2 en 3 maar een kort stukje (lag aan mijn GSM, geen idee waarom). Soit, het zal wel duidelijk genoeg zijn, zelfs met de korte filmpjes!
Het is wel duidelijk dat ik tegen dat ik aan stap 6 (trainingskruis!) van Radd ga zitten, ik een groter terrein zal moeten zoeken dan mijn terras.
Parkings genoeg hier in de buurt, ga eens goed kijken welke de beste ondergrond heeft
Hierbij nog maar eens de link naar Radd's school of rotary flight
Ga ik een tikje verder, dan heb ik de keuze uit 3 opties:
-Throttle down
-Tip-over
-Throttle nog verder up en echt opstijgen
Lijkt me duidelijk welke van deze 3 de enige juiste is
Derde batterij ben ik aan begonnen, maar mij bedacht en batterij nummer 2,5 van gemaakt, leek me ook geen kwaad te kunnen. Wel al wat met de swash gespeeld, maar ik heb de indruk dat eigenlijk alleen de flybar beweegt (kantelt met andere woorden) en de blades een zo goed als horizontale baan blijven volgen. Kan dat? Of is het slechts een gedacht en is de beweging gewoon minimaal? Of is er iets mis?
Kei saai filmpje komt er aan, Lipo 1 heb ik de volledige 11 minuten op film, Lipo 2 en 3 maar een kort stukje (lag aan mijn GSM, geen idee waarom). Soit, het zal wel duidelijk genoeg zijn, zelfs met de korte filmpjes!
Het is wel duidelijk dat ik tegen dat ik aan stap 6 (trainingskruis!) van Radd ga zitten, ik een groter terrein zal moeten zoeken dan mijn terras.
Parkings genoeg hier in de buurt, ga eens goed kijken welke de beste ondergrond heeft
Hierbij nog maar eens de link naar Radd's school of rotary flight
-
Sprezlaus
- Lid op training
- Berichten: 134
- Geregistreerd: 06 Jul 2012, 07:46
- Woonplaats: Merchtem
Eerste batterij:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=H7Sf9p8fWWQ[/youtube]
Tweede batterij:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qYVZJvJxH7Y[/youtube]
Derde batterij:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xQX3saEJ1BU[/youtube]
Enkel het eerste filmke is de volledige sessie, de 2 andere zijn enkel het begin.
Mes excuses, mijn GSM wou niet meer filmen en eerlijk gezegd, ik had het te druk met de Blade om mij daar druk over te maken.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=H7Sf9p8fWWQ[/youtube]
Tweede batterij:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qYVZJvJxH7Y[/youtube]
Derde batterij:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xQX3saEJ1BU[/youtube]
Enkel het eerste filmke is de volledige sessie, de 2 andere zijn enkel het begin.
Mes excuses, mijn GSM wou niet meer filmen en eerlijk gezegd, ik had het te druk met de Blade om mij daar druk over te maken.
-
Sprezlaus
- Lid op training
- Berichten: 134
- Geregistreerd: 06 Jul 2012, 07:46
- Woonplaats: Merchtem
Terug naar Algemeen Helicopters
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten
-
- Advertisement