-
- Advertisement
Start to Blade 450
Re: Start to Blade 450
Bij de volgende stap ga je er zeker wielen onder zetten
-
piper_heidsieck
- Forum Maniac
- Berichten: 1047
- Geregistreerd: 09 Apr 2012, 15:08
- Woonplaats: Oost-vlaanderen /
boeiend intressant
-
bvwhelicopter
- Lid op training
- Berichten: 236
- Geregistreerd: 23 Sep 2012, 07:23
piper_heidsieck schreef:Bij de volgende stap ga je er zeker wielen onder zetten
Da's eigenlijk nog wel een goed idee, ipv van een trainingskruis dan :-D
Even serieus, de achterliggende gedachte van Radd's school of rotary flight is simpelweg je heli leren kennen.
Nu ben ik wel een complete amateur/beginner en is het beginnen vliegen met een Blade 450 vrij hoog gegrepen, maar net daardoor merk ik ook wel dat deze methode lang niet slecht is.
Zelfs voor een ervaren vlieger is dit vermoedelijk geen slechte methode om een nieuwe heli te leren kennen.
Wat verduidelijking bij Lipo 1&2:
Spelen met de throttle (up & down) en de tail op zijn plaats houden: na 5 minuten heb je al vrij veel voeling met throttle en bijhorende toerental, na 20 minuten (2 lipo's) ken je de onderste stick-helft al zowat van buiten.
Nuttig? Zeker, het is een beetje saai, maar je hebt meteen wel een goed idee van wat de verhouding stick-positie/toeren van de rotor is. Voor ultieme beginners is dit meteen ook een goede aanzet om niet naar je sticks te moeten kijken, je leert automatisch af te gaan op de rotor/het gedrag van de heli ipv heimelijke blikken op je TX te werpen. Doordat je ook de tail moet vasthouden, leer je meteen ook de rudder kennen en -wederom handig voor beginners- je throttle vast te houden terwijl je de stick ook zijdelings beweegt, iets wat voor piloten zonder 4-kanaals-ervaring (vliegtuig-trainer bvb) zeer handig is.
Idem voor de rest van de batterijen, het lijkt misschien niet spectaculair, maar dat is ook niet de bedoeling, de bedoeling is dat je de heli eerst leert kennen en zo schade vermijdt bij het echte vliegwerk.
Is deze methode heilig? Zeker niet, discipline, geduld en common sense blijven noodzakelijk, om nog maar te zwijgen van een beetje geluk.
Maar als je je braafjes aan de methode houdt en deze -indien nodig- nog wat uitbreidt door bepaalde stappen dubbel af te werken, dan heb je toch al een serieuze basis.
-
Sprezlaus
- Lid op training
- Berichten: 134
- Geregistreerd: 06 Jul 2012, 07:46
- Woonplaats: Merchtem
Sprezlaus schreef:piper_heidsieck schreef:Bij de volgende stap ga je er zeker wielen onder zetten
Da's eigenlijk nog wel een goed idee, ipv van een trainingskruis dan :-D
Even serieus, de achterliggende gedachte van Radd's school of rotary flight is simpelweg je heli leren kennen.
Nu ben ik wel een complete amateur/beginner en is het beginnen vliegen met een Blade 450 vrij hoog gegrepen, maar net daardoor merk ik ook wel dat deze methode lang niet slecht is.
Zelfs voor een ervaren vlieger is dit vermoedelijk geen slechte methode om een nieuwe heli te leren kennen.
Wat verduidelijking bij Lipo 1&2:
Spelen met de throttle (up & down) en de tail op zijn plaats houden: na 5 minuten heb je al vrij veel voeling met throttle en bijhorende toerental, na 20 minuten (2 lipo's) ken je de onderste stick-helft al zowat van buiten.
Nuttig? Zeker, het is een beetje saai, maar je hebt meteen wel een goed idee van wat de verhouding stick-positie/toeren van de rotor is. Voor ultieme beginners is dit meteen ook een goede aanzet om niet naar je sticks te moeten kijken, je leert automatisch af te gaan op de rotor/het gedrag van de heli ipv heimelijke blikken op je TX te werpen. Doordat je ook de tail moet vasthouden, leer je meteen ook de rudder kennen en -wederom handig voor beginners- je throttle vast te houden terwijl je de stick ook zijdelings beweegt, iets wat voor piloten zonder 4-kanaals-ervaring (vliegtuig-trainer bvb) zeer handig is.
Idem voor de rest van de batterijen, het lijkt misschien niet spectaculair, maar dat is ook niet de bedoeling, de bedoeling is dat je de heli eerst leert kennen en zo schade vermijdt bij het echte vliegwerk.
Is deze methode heilig? Zeker niet, discipline, geduld en common sense blijven noodzakelijk, om nog maar te zwijgen van een beetje geluk.
Maar als je je braafjes aan de methode houdt en deze -indien nodig- nog wat uitbreidt door bepaalde stappen dubbel af te werken, dan heb je toch al een serieuze basis.
als jij je daar goed bij voelt, en jij vindt van jezelf dat jij daar goede een leerzame vorderingen meemaakt, dan moet je daar zeker mee verder doen !
en wat een ander daar van vindt dat is hun zorg !
mvg
bvwhelicopter
-
bvwhelicopter
- Lid op training
- Berichten: 236
- Geregistreerd: 23 Sep 2012, 07:23
bvwhelicopter schreef:
als jij je daar goed bij voelt, en jij vindt van jezelf dat jij daar goede een leerzame vorderingen meemaakt, dan moet je daar zeker mee verder doen !
en wat een ander daar van vindt dat is hun zorg !
mvg
bvwhelicopter
Bvw, ik denk niet dat P_H het zo bedoelde hoor.
De methode heeft zichzelf al bewezen, hoewel leren vliegen met een ervaren mentor beter zou zijn, is dat helaas niet altijd mogelijk en dan is RADD een waardig alternatief.
Ik ga mij pas goed voelen als ik kan zeggen dat ik heb leren vliegen zonder de heli te beschadigen, wat op zich een mooie test-case zou zijn voor andere aspirerende piloten
Ach, we blijven vol goede moed verder oefenen op simulator en hopelijk snel ook weer met de echte heli en ik volg steeds de stappen die ik zelf -in alle voorzichtige objectiviteit- als geschikt beschouw.
Met de verkeersagressie met de bosmaaier in gedachten, hou ik er ook steeds rekening mee wat een ondoordachte handeling van schade kan veroorzaken. Het zijn wel 2 verschillende situaties, maar de schade kan soortgelijk zijn.
-
Sprezlaus
- Lid op training
- Berichten: 134
- Geregistreerd: 06 Jul 2012, 07:46
- Woonplaats: Merchtem
Sprezlaus schreef:bvwhelicopter schreef:
als jij je daar goed bij voelt, en jij vindt van jezelf dat jij daar goede een leerzame vorderingen meemaakt, dan moet je daar zeker mee verder doen !
en wat een ander daar van vindt dat is hun zorg !
mvg
bvwhelicopter
Bvw, ik denk niet dat P_H het zo bedoelde hoor.
De methode heeft zichzelf al bewezen, hoewel leren vliegen met een ervaren mentor beter zou zijn, is dat helaas niet altijd mogelijk en dan is RADD een waardig alternatief.
Ik ga mij pas goed voelen als ik kan zeggen dat ik heb leren vliegen zonder de heli te beschadigen, wat op zich een mooie test-case zou zijn voor andere aspirerende piloten
Ach, we blijven vol goede moed verder oefenen op simulator en hopelijk snel ook weer met de echte heli en ik volg steeds de stappen die ik zelf -in alle voorzichtige objectiviteit- als geschikt beschouw.
Met de verkeersagressie met de bosmaaier in gedachten, hou ik er ook steeds rekening mee wat een ondoordachte handeling van schade kan veroorzaken. Het zijn wel 2 verschillende situaties, maar de schade kan soortgelijk zijn.
beste Sprezlaus
om een misverstand duidelijk uit de wereld te helpen : ik had het hier niet over piper_heidsieck zoals u aanhaalde, maar in het algemeen wat de mensen daar over zouden vinden, laat dat wel wezen !
mbt de bosmaaier affaire : inderdaad totaal 2 verschillende situaties, en inderdaad de schade kan bijna soortgelijks zijn, erger nog : de "schade" kan zelfs dodelijk zijn
nog veel oefenplezier
mvg
bvwhelicopter
-
bvwhelicopter
- Lid op training
- Berichten: 236
- Geregistreerd: 23 Sep 2012, 07:23
Ok, ik had niet door dat je het algemeen bedoelde
-
Sprezlaus
- Lid op training
- Berichten: 134
- Geregistreerd: 06 Jul 2012, 07:46
- Woonplaats: Merchtem
Sprezlaus schreef:Ok, ik had niet door dat je het algemeen bedoelde
oke geen probleem !
even goede vrienden, dit misverstand is dan bij deze rechtgezet en uit de wereld geholpen
mvg
bvwhelicopter
-
bvwhelicopter
- Lid op training
- Berichten: 236
- Geregistreerd: 23 Sep 2012, 07:23
Ik vind je wel moedig hoor. Ik ben begonnen met een blade 120 sr. Daarna een mcpx die uiterst stevig gebouwd is.
Dan heb ik pas een blade 450 3D aangeschaft. Daar was ik snel mee weg,vooral door de ervaring van de mcpx.
En dan vond ik het nog even wennen aan de reactiesnelheid die deze heli heeft.
Je kan er tamelijk wat snelheid uithalen,en dit op zeer korte afstand.
En kleine wielen klinken zo slecht nog niet ik vond het kruis tamelijk lastig. Dit om er veel hinder met zich meeneemt.
Veel bijkomende trillingen door de downdraft op het kruis.
En de bijkomende extra sturingen door deze invloeden.
Als ik je ergens mee kan helpen laat je het maar weten.
Dan heb ik pas een blade 450 3D aangeschaft. Daar was ik snel mee weg,vooral door de ervaring van de mcpx.
En dan vond ik het nog even wennen aan de reactiesnelheid die deze heli heeft.
Je kan er tamelijk wat snelheid uithalen,en dit op zeer korte afstand.
En kleine wielen klinken zo slecht nog niet ik vond het kruis tamelijk lastig. Dit om er veel hinder met zich meeneemt.
Veel bijkomende trillingen door de downdraft op het kruis.
En de bijkomende extra sturingen door deze invloeden.
Als ik je ergens mee kan helpen laat je het maar weten.
-
piper_heidsieck
- Forum Maniac
- Berichten: 1047
- Geregistreerd: 09 Apr 2012, 15:08
- Woonplaats: Oost-vlaanderen /
Bedankt voor het aanbod, zal ik zeker doen!
Mij eerst ook een mcpx aanschaffen zou niet slecht zijn, maar langs de andere kant is dat ook wel een toestel waarmee je straffeloos crasht en zonder brokken weer opstijgt. Met de 450 heb je die luxe niet en moet je ook voorzichtiger zijn. Then again, crash een 450 en je bent op z'n minst de prijs van een mcpx kwijt aan herstellingen.
Mij eerst ook een mcpx aanschaffen zou niet slecht zijn, maar langs de andere kant is dat ook wel een toestel waarmee je straffeloos crasht en zonder brokken weer opstijgt. Met de 450 heb je die luxe niet en moet je ook voorzichtiger zijn. Then again, crash een 450 en je bent op z'n minst de prijs van een mcpx kwijt aan herstellingen.
-
Sprezlaus
- Lid op training
- Berichten: 134
- Geregistreerd: 06 Jul 2012, 07:46
- Woonplaats: Merchtem
Terug naar Algemeen Helicopters
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
-
- Advertisement