-
- Advertisement
opwarming brushed motor rustler
10 berichten
• Pagina 1 van 1
opwarming brushed motor rustler
Yo de mannen,
kan iemand van jullie me zeggen welke temperatuur de standaard brushed motor van een TRAXXAS RUSTLER maximum mag hebben? (dit is de XL-5 versie)
mvg
Wernert
kan iemand van jullie me zeggen welke temperatuur de standaard brushed motor van een TRAXXAS RUSTLER maximum mag hebben? (dit is de XL-5 versie)
mvg
Wernert
-
buzzy
- Lid op training
- Berichten: 67
- Geregistreerd: 13 Apr 2012, 00:38
buzzy schreef:Yo de mannen,
kan iemand van jullie me zeggen welke temperatuur de standaard brushed motor van een TRAXXAS RUSTLER maximum mag hebben? (dit is de XL-5 versie)
mvg
Wernert
Zelf heb ik er geen idee van.
Wat ik wel lees is dat velen een kleiner tandwiel opsteken om de motor wat langer te laten leven
Misschien es op zoek gaan naar een tweedehands brushless setje ?
Gewoon een voorstelletje hoor
Mvg,
RSSD
Life is a bitch, fly away from it...
-
RSSD
- Beheerder
- Berichten: 4316
- Geregistreerd: 02 Apr 2011, 12:23
- Woonplaats: Vladslo
Ze mogen wel handwarm worden hoor .
Als ze warmer worden moet je ze inderdaad anders gearen.
Grtz
Als ze warmer worden moet je ze inderdaad anders gearen.
Grtz
-
StefCross
- Geavanceerd lid
- Berichten: 518
- Geregistreerd: 15 Mrt 2012, 20:25
RSSD schreef:buzzy schreef:Yo de mannen,
kan iemand van jullie me zeggen welke temperatuur de standaard brushed motor van een TRAXXAS RUSTLER maximum mag hebben? (dit is de XL-5 versie)
mvg
Wernert
Zelf heb ik er geen idee van.
Wat ik wel lees is dat velen een kleiner tandwiel opsteken om de motor wat langer te laten leven
Misschien es op zoek gaan naar een tweedehands brushless setje ?
Gewoon een voorstelletje hoor
RSSD
Hey,
Ik ben van plan om er op termijn een BL setje op te plaatsen maar voorlopig wacht ik er nog mee omdat de dochter (8 jaar) ook af en toe eens met mijn rustler rijd en met de ESC op halve kracht is dit ideaal voor haar van snelheid en kracht.
Zal voorlopig eens uitkijken naar ander tandwiel.
Bedankt voor de info.
Mvg
Werner
-
buzzy
- Lid op training
- Berichten: 67
- Geregistreerd: 13 Apr 2012, 00:38
StefCross schreef:Ze mogen wel handwarm worden hoor .
Als ze warmer worden moet je ze inderdaad anders gearen.
Grtz
Zal eens uitkijken naar andere tandwielen want herijkte 70 graden met standaard batterij en rij normaal met 2s 3300mAh lipo.
toch bedankt voor de info.
Mvg
Werner
-
buzzy
- Lid op training
- Berichten: 67
- Geregistreerd: 13 Apr 2012, 00:38
Ik heb da ook gehad op een gegeven moment (had de brushed 6 maanden) tijdens het rijden werd die gloeiend heet begon hij te rieken naar verbrand ruber en deed hij niks meer. Heb mijn dan een VXL setje aangeschaft.
-
andreas
- Globale moderator
- Berichten: 1624
- Geregistreerd: 06 Mrt 2012, 18:03
andreas schreef:Ik heb da ook gehad op een gegeven moment (had de brushed 6 maanden) tijdens het rijden werd die gloeiend heet begon hij te rieken naar verbrand ruber en deed hij niks meer. Heb mijn dan een VXL setje aangeschaft.
Ik heb hem juist eens uitgekuist en uitgespoten met "kontakt 60", heb hem daarna droog geblazen met de compressor en de rollementen van de motor gesmeerd met "wit vet (+PTFE)". Heb ook de assen van de wielen hiermee gesmeerd en juist een volle batterij (orriginele) leeg gereden en de motor haalde maar een temperaruur van 60°.
Tot nu toe ziet er alles goed uit dus. ben benieuwd wat het gaat geven als ik mijn LIPO gebruik.
mvg
Werner
-
buzzy
- Lid op training
- Berichten: 67
- Geregistreerd: 13 Apr 2012, 00:38
Ja we zullen zien
Verstuurd van mijn GT-S5660 met Tapatalk
Verstuurd van mijn GT-S5660 met Tapatalk
-
andreas
- Globale moderator
- Berichten: 1624
- Geregistreerd: 06 Mrt 2012, 18:03
Af en toe het motorke proper maken zoals je gedaan hebt kan zeker geen kwaad.
Een brushed motor kan 70 graden nog wel hebben. Op wedstrijden hebben we al motors gehad die 150 graden werden, duurde uiteraard niet heel lang
Een brushed motor kan 70 graden nog wel hebben. Op wedstrijden hebben we al motors gehad die 150 graden werden, duurde uiteraard niet heel lang
Tamiya F103 Tamiya TRF416we Tamiya TRF417X Team Associated RC12.5
Futaba 3GR Fasst
Futaba 3GR Fasst
-
Olii
- Globale moderator
- Berichten: 134
- Geregistreerd: 22 Apr 2011, 12:30
- Woonplaats: Lier
andreas schreef:Ja we zullen zien
Verstuurd van mijn GT-S5660 met Tapatalk
Een laatste update,
Heb met de rustler dit weekend wat gebasht in de ardennen op de kamping en alles bleek goed te lopen met de LIPO.
De motor berijkte ook een temperatuur tussen 60° en 65°.
De vreugde was echter gedaan na een 6-tal batterijen (2s lipo 3300mAh)
De temperatuur ging terug de hoogte in en had na batterij 6 plots 92°.
Heb vandaag dan maar een nieuwe orriginele motor (reden al gekend, dochter rijd er ook mee) gekocht in favoriete winkel (inderdaad, gekocht op zondag) en bij thuiskomst ingereden en geplaatst.
Na dit alles heb ik nog een volle batterij leeg gereden en temperatuur was rond de 50°.
Ik was benieuwd wat er aan de oude motor schold en heb hem dan open gedaan.
Wat ik zag was wat ik ook verwachtte, borstels versleten en 1 borstel zelfs gebarsten.
Ik had dit vermoeden door enkele symptomen die de motor had.
ten eerste de warmte en ten 2de toen hij in vrijloop een schommelend toerental gaf maar nooit het maximum vermogen.
mvg
Werner
ps: mag slotje op
-
buzzy
- Lid op training
- Berichten: 67
- Geregistreerd: 13 Apr 2012, 00:38
10 berichten
• Pagina 1 van 1
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten
-
- Advertisement