-
- Advertisement
Start to Blade 450
Re: Start to Blade 450
Voorlopig nog geen nieuws, weekje op vakantie geweest, een verhuis aan het voorbereiden (half/eind september), terug beginnen joggen (om de andere dag een uur) en zo verder.. Resultaat:bijna geen tijd voor de hobby Jammer, want buiten een Blade 450 liggen er ook 3 vliegtuigen in diverse staat van afwerking te wachten.
Soit, zal wel loslopen eenmaal de zomer (en later de verhuis) achter de rug is, als ik af en toe al wat kan simmen is dat toch ook al meegenomen.
Over de afstelling van de heli maak ik mij voorlopig nog niet te veel zorgen, batterij heb ik nog altijd niet (iemand een 2200mah Lipo te koop met EC3-connector toevallig?) dus vliegen zit er toch nog niet in.
Afstellen zal dus wel nodig zijn als ik het zo hoor, de strips zaten er standaard al op.
Ik zal alleszins wel hulp zoeken als ik voldoende sim-uren heb. Afstellen, trimmen, eerste (test)vlucht: kan allemaal perfect zelf met wat voorzichtigheid en goede documentatie edoch lijkt het me veiliger om het samen met een ervaren vlieger te doen (of eens tot bij Albatros te gaan?). Zou nogal onnozel zijn om hem meteen de vernieling in te vliegen door een slechte afstelling.
Ik heb mij alleszins voorgenomen om voldoende geduld te hebben, hoe moeilijk dat ook is, dus verwacht de komende maanden niet veel updates
Ik zal wel een filmpje maken met Phoenix zodra ik in staat ben om een (strakke) 8 te vliegen en de heli neer te zetten zonder schade, maar of dat gaat lukken voor ik verhuis???
Merci voor de belangstelling alleszins!
Grtz,
S.
Soit, zal wel loslopen eenmaal de zomer (en later de verhuis) achter de rug is, als ik af en toe al wat kan simmen is dat toch ook al meegenomen.
Over de afstelling van de heli maak ik mij voorlopig nog niet te veel zorgen, batterij heb ik nog altijd niet (iemand een 2200mah Lipo te koop met EC3-connector toevallig?) dus vliegen zit er toch nog niet in.
Afstellen zal dus wel nodig zijn als ik het zo hoor, de strips zaten er standaard al op.
Ik zal alleszins wel hulp zoeken als ik voldoende sim-uren heb. Afstellen, trimmen, eerste (test)vlucht: kan allemaal perfect zelf met wat voorzichtigheid en goede documentatie edoch lijkt het me veiliger om het samen met een ervaren vlieger te doen (of eens tot bij Albatros te gaan?). Zou nogal onnozel zijn om hem meteen de vernieling in te vliegen door een slechte afstelling.
Ik heb mij alleszins voorgenomen om voldoende geduld te hebben, hoe moeilijk dat ook is, dus verwacht de komende maanden niet veel updates
Ik zal wel een filmpje maken met Phoenix zodra ik in staat ben om een (strakke) 8 te vliegen en de heli neer te zetten zonder schade, maar of dat gaat lukken voor ik verhuis???
Merci voor de belangstelling alleszins!
Grtz,
S.
-
Sprezlaus
- Lid op training
- Berichten: 134
- Geregistreerd: 06 Jul 2012, 07:46
- Woonplaats: Merchtem
Is een 2200 mah niet overal en in elke rc winkel te vinden?
-
piper_heidsieck
- Forum Maniac
- Berichten: 1047
- Geregistreerd: 09 Apr 2012, 15:08
- Woonplaats: Oost-vlaanderen /
Jah, zal er wel achter gaan uiteindelijk, maar ge weet nooit dat iemand een lipo heeft liggen die niet meer gebruikt wordt...
-
Sprezlaus
- Lid op training
- Berichten: 134
- Geregistreerd: 06 Jul 2012, 07:46
- Woonplaats: Merchtem
Ondertussen heb ik een training cross en wat Lipo's, adapter voor mijn lader (Deans > EC3) wordt begin volgende week verwacht.
Ik ga eerst mijn TX binden en de volledige pre-flight checklist afwerken voor ik vragen ga beginnen stellen, lijkt me zinvoller.
Vliegen (allez, de rotor laten draaien) is nog niet voor deze week waarschijnlijk, moet ik veel tijd voor kunnen vrijmaken en zeker nog een paar uur simmen.
Tips zijn nog altijd welkom, ik zal braaf luisteren!
Ik ga eerst mijn TX binden en de volledige pre-flight checklist afwerken voor ik vragen ga beginnen stellen, lijkt me zinvoller.
Vliegen (allez, de rotor laten draaien) is nog niet voor deze week waarschijnlijk, moet ik veel tijd voor kunnen vrijmaken en zeker nog een paar uur simmen.
Tips zijn nog altijd welkom, ik zal braaf luisteren!
-
Sprezlaus
- Lid op training
- Berichten: 134
- Geregistreerd: 06 Jul 2012, 07:46
- Woonplaats: Merchtem
Je kan hem eventueel al laten opspinnen dan wen je al wat aan het geluid.
Want dat is in het begin toch wel even imponerend.
Maak voldoende ruimte vrij ( 4 op 4 meter ) en verhoog de pitch.
Je zal merken dat hij op een gegeven moment wat " lichtvoetig " begint te worden.
Als je dan links en rechts met je sticks beweegt dan schuift die over de grond.
Zo word je die fase al wat gewoon.
En zo verhoog je de pitch tot je af en toe van de grond komt.
Doe dit al zeker meerdere keren, en je vertrouwen zal al heel wat groeien.
Ik oefende tussendoor ook veel met de mcpx. En dan zette ik de gevoeligheid van de mcpx nog gevoeligef.
Zodat het besturen van de blade 450 meer vertrouwen gaf omdat de besturing minder gevoelig was ingesteld.
Met de blade vloog ik zelfs met een overdreven 30 % dual rate
En nu is dat ail. 50 % dual en 8 % expo
Elev. 50 % dual en 6% expo
Het zou eigenlijk al iets scherper mogen.
Zeker als ik snel vlieg om dan adequaat te kunnen reageren.
Want dat is in het begin toch wel even imponerend.
Maak voldoende ruimte vrij ( 4 op 4 meter ) en verhoog de pitch.
Je zal merken dat hij op een gegeven moment wat " lichtvoetig " begint te worden.
Als je dan links en rechts met je sticks beweegt dan schuift die over de grond.
Zo word je die fase al wat gewoon.
En zo verhoog je de pitch tot je af en toe van de grond komt.
Doe dit al zeker meerdere keren, en je vertrouwen zal al heel wat groeien.
Ik oefende tussendoor ook veel met de mcpx. En dan zette ik de gevoeligheid van de mcpx nog gevoeligef.
Zodat het besturen van de blade 450 meer vertrouwen gaf omdat de besturing minder gevoelig was ingesteld.
Met de blade vloog ik zelfs met een overdreven 30 % dual rate
En nu is dat ail. 50 % dual en 8 % expo
Elev. 50 % dual en 6% expo
Het zou eigenlijk al iets scherper mogen.
Zeker als ik snel vlieg om dan adequaat te kunnen reageren.
-
piper_heidsieck
- Forum Maniac
- Berichten: 1047
- Geregistreerd: 09 Apr 2012, 15:08
- Woonplaats: Oost-vlaanderen /
piper_heidsieck schreef:Je kan hem eventueel al laten opspinnen dan wen je al wat aan het geluid.
Want dat is in het begin toch wel even imponerend.
Maak voldoende ruimte vrij ( 4 op 4 meter ) en verhoog de pitch.
Je zal merken dat hij op een gegeven moment wat " lichtvoetig " begint te worden.
Als je dan links en rechts met je sticks beweegt dan schuift die over de grond.
Zo word je die fase al wat gewoon.
En zo verhoog je de pitch tot je af en toe van de grond komt.
Doe dit al zeker meerdere keren, en je vertrouwen zal al heel wat groeien.
Ik oefende tussendoor ook veel met de mcpx. En dan zette ik de gevoeligheid van de mcpx nog gevoeligef.
Zodat het besturen van de blade 450 meer vertrouwen gaf omdat de besturing minder gevoelig was ingesteld.
Met de blade vloog ik zelfs met een overdreven 30 % dual rate
En nu is dat ail. 50 % dual en 8 % expo
Elev. 50 % dual en 6% expo
Het zou eigenlijk al iets scherper mogen.
Zeker als ik snel vlieg om dan adequaat te kunnen reageren.
Hoe lang vlieg jij al met cp's? Al veel brokken gehad aan je heli's?
Een (beschut) stuk van 4 op 4 vind ik wel, eens kijken of ik ook geen stuk vinyl van 4 op 4 vind, kan ik gewoon in de tuin oefenen.
Welke expo & DR moet ik instellen om te beginnen? Op sim staan die nu op de standaard intermediate setting.
mCP x overweeg ik ook nog altijd/terug, liefst een RTF, een extra DX4e kan nooit kwaad en een kleine heli is wel praktischer om een snel vluchtje mee te maken (onder de middag of zo).
Ik oefen op sim vooral op de 450 (en de Chinook, kan ik mij niet laten), ik zal de mcp x ook wat meer sim-uren gunnen, goede opmerking over de gevoeligheid, kan alleen maar baten.
-
Sprezlaus
- Lid op training
- Berichten: 134
- Geregistreerd: 06 Jul 2012, 07:46
- Woonplaats: Merchtem
Mcpx op sim is echt niet hetzelfde
Verstuurd van mijn GT-S5660 met Tapatalk
Verstuurd van mijn GT-S5660 met Tapatalk
-
andreas
- Globale moderator
- Berichten: 1624
- Geregistreerd: 06 Mrt 2012, 18:03
andreas schreef:Mcpx op sim is echt niet hetzelfde
Verstuurd van mijn GT-S5660 met Tapatalk
Geeneen zulle
Life is a bitch, fly away from it...
-
RSSD
- Beheerder
- Berichten: 4316
- Geregistreerd: 02 Apr 2011, 12:23
- Woonplaats: Vladslo
ja maar mcpx verschilt enorm veel hoor !!!
-
andreas
- Globale moderator
- Berichten: 1624
- Geregistreerd: 06 Mrt 2012, 18:03
Sprezlaus schreef:
Welke expo & DR moet ik instellen om te beginnen? Op sim staan die nu op de standaard intermediate setting.
Ik weet niet wat voor zender je hebt, maar ik zou starten met 20% expo misschien max 25% en dan langzaam afbouwen naar het liefst 0%.
Let er wel op dat je in heel veel zenders je expo zowel positief als negatief in kan stellen. Positief wordt je heli minder gevoelig en negatief juist gevoeliger.
SAB Goblin 630 FBL met AR7200BX Kontronik Jive 80HV, Scorpion 4035-560 Savox servo's
Logo 600 SE FBL met BeastX, Kontronik Jive 80HV, Kontronik Pyro 700-45 Savox servo's
Logo 400 SE
Sponsored by http://www.hobbymaniac.nl Proud to be a Maniac!
Logo 600 SE FBL met BeastX, Kontronik Jive 80HV, Kontronik Pyro 700-45 Savox servo's
Logo 400 SE
Sponsored by http://www.hobbymaniac.nl Proud to be a Maniac!
-
maffie
- Globale moderator
- Berichten: 767
- Geregistreerd: 28 Jan 2012, 20:04
- Woonplaats: Gouda Nederland
Terug naar Algemeen Helicopters
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten
-
- Advertisement