-
- Advertisement
Durafly F4U Corsair 1100mm
20 berichten
• Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Durafly F4U Corsair 1100mm
Life is a bitch, fly away from it...
-
RSSD
- Beheerder
- Berichten: 4316
- Geregistreerd: 02 Apr 2011, 12:23
- Woonplaats: Vladslo
ferm toestel! Is zoiets eigelijk ook geschikt om buiklandingen te maken in het gras of heb ik dan iets anders nodig? De reden dat ik dit vraag: begin ook redelijk geïnteresseerd te raken in iets met vleugels om eens te proberen. Maar ik vlieg in een veld waar het gras altijd redelijk hoog staat.
-
de79
- Actief lid
- Berichten: 485
- Geregistreerd: 23 Jan 2012, 12:18
Thx!
Buiklandingen kan je beter vermijden met deze modellen; die zijn eigenlijk te mooi/schaal gebouwd en geschilderd om op de buik te laten landen...
Met m'n glider heb ik daar geen probleem mee; gewone witte EPP foam, met fiber tape aan de onderkant ter bescherming... no worries.
Kijk eens naar wat trainer/gliders van tussen de 100 en 150 €, er zit zeker wat bij dat leuk is, en geschikt voor buiklandingen. (à la "Hawk Sky", "Bixler" (II), Dolphin, ... etc)
Zoek iets 4 kanaals en 2,4Ghz, en je bent voor een tijdje zoet
Greetz,
T.
Buiklandingen kan je beter vermijden met deze modellen; die zijn eigenlijk te mooi/schaal gebouwd en geschilderd om op de buik te laten landen...
Met m'n glider heb ik daar geen probleem mee; gewone witte EPP foam, met fiber tape aan de onderkant ter bescherming... no worries.
Kijk eens naar wat trainer/gliders van tussen de 100 en 150 €, er zit zeker wat bij dat leuk is, en geschikt voor buiklandingen. (à la "Hawk Sky", "Bixler" (II), Dolphin, ... etc)
Zoek iets 4 kanaals en 2,4Ghz, en je bent voor een tijdje zoet
Greetz,
T.
Thanks for visiting my YouTube channel!
https://www.youtube.com/user/CrosstownTee
Reely Wild Hawk [upgraded with MicroJet V3]
Durafly F4U Corsair [Beautiful]
Max Thrust Riot [Trainer/Acro]
Spektrum DX6i
https://www.youtube.com/user/CrosstownTee
Reely Wild Hawk [upgraded with MicroJet V3]
Durafly F4U Corsair [Beautiful]
Max Thrust Riot [Trainer/Acro]
Spektrum DX6i
-
CrosstownTee
- Beheerder
- Berichten: 950
- Geregistreerd: 20 Jul 2012, 22:06
- Woonplaats: Elst, Brakel - Oost-Vlaanderen
Thx. Dus 4kanaals is ene met flaps dan? Wat is het versxhil in vliegen eigelijk met ene 3 kanaals?
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
-
de79
- Actief lid
- Berichten: 485
- Geregistreerd: 23 Jan 2012, 12:18
Ik weet niet of je met 4-kanaals al flaps kan hebben....
Ik denk eigenlijk dat je een 5de kanaal nodig hebt om flaps te activeren, of je ailerons als flaps te doen werken.
Moment.
(neem er even een)
ch1: throttle (motor) - verooraakt thrust (stuwkracht), liefst voorwaarts.
ch2: elevator/stabilizer (hoogteroer, horizontaal aan de staart) - draaien over de pitch axis
ch3: rudder (stuurroer, verticaal aan de staart) - draaien over de yaw axis
ch4: ailerons (rolroeren, in de vleugels) - draaien over de roll axis
Met een 3-kanaals vlieger heb je ofwel rudder, ofwel ailerons. nooit de twee tesamen.
Met enkel rudder, als je er lang genoeg aan sleurt, gaat de vlieger wel een soort roll maken, maar de beweging is trager dan bij ailerons.
Met enkel ailerons heb je de typische rol beweging, maar bij bijvoorbeeld zijwind kan je bij neem nu het landen erg moeilijk bijsturen (vermits geen rudder) om zo rechtdoor mogelijk te vliegen.
4-kanaals is dus realistischer, en eigenlijk een betere leerschool om later betere/grotere/budget-onvriendelijkere modellen te vliegen
Greetz,
T.
Ik denk eigenlijk dat je een 5de kanaal nodig hebt om flaps te activeren, of je ailerons als flaps te doen werken.
Moment.
(neem er even een)
ch1: throttle (motor) - verooraakt thrust (stuwkracht), liefst voorwaarts.
ch2: elevator/stabilizer (hoogteroer, horizontaal aan de staart) - draaien over de pitch axis
ch3: rudder (stuurroer, verticaal aan de staart) - draaien over de yaw axis
ch4: ailerons (rolroeren, in de vleugels) - draaien over de roll axis
Met een 3-kanaals vlieger heb je ofwel rudder, ofwel ailerons. nooit de twee tesamen.
Met enkel rudder, als je er lang genoeg aan sleurt, gaat de vlieger wel een soort roll maken, maar de beweging is trager dan bij ailerons.
Met enkel ailerons heb je de typische rol beweging, maar bij bijvoorbeeld zijwind kan je bij neem nu het landen erg moeilijk bijsturen (vermits geen rudder) om zo rechtdoor mogelijk te vliegen.
4-kanaals is dus realistischer, en eigenlijk een betere leerschool om later betere/grotere/budget-onvriendelijkere modellen te vliegen
Greetz,
T.
Thanks for visiting my YouTube channel!
https://www.youtube.com/user/CrosstownTee
Reely Wild Hawk [upgraded with MicroJet V3]
Durafly F4U Corsair [Beautiful]
Max Thrust Riot [Trainer/Acro]
Spektrum DX6i
https://www.youtube.com/user/CrosstownTee
Reely Wild Hawk [upgraded with MicroJet V3]
Durafly F4U Corsair [Beautiful]
Max Thrust Riot [Trainer/Acro]
Spektrum DX6i
-
CrosstownTee
- Beheerder
- Berichten: 950
- Geregistreerd: 20 Jul 2012, 22:06
- Woonplaats: Elst, Brakel - Oost-Vlaanderen
Nog wat afwerking gedaan vanavond.
De missiles en fuel tank komen standaard volledig in dat Navy Blue; maar dat steekt niet zo mooi af, vind ik.
Het is ook niet erg realistisch, gezien die missiles meestal wit/grijs zijn, en hun koppen dezelfde kleur hebben als de staart top. (er zijn rode, gele, blauwe, etc...).
Ikke dus weer aan't schilderen he.
Le résultat suivant a été obtenu:
Ik ben content. Avond geslaagd
De missiles en fuel tank komen standaard volledig in dat Navy Blue; maar dat steekt niet zo mooi af, vind ik.
Het is ook niet erg realistisch, gezien die missiles meestal wit/grijs zijn, en hun koppen dezelfde kleur hebben als de staart top. (er zijn rode, gele, blauwe, etc...).
Ikke dus weer aan't schilderen he.
Le résultat suivant a été obtenu:
Ik ben content. Avond geslaagd
Thanks for visiting my YouTube channel!
https://www.youtube.com/user/CrosstownTee
Reely Wild Hawk [upgraded with MicroJet V3]
Durafly F4U Corsair [Beautiful]
Max Thrust Riot [Trainer/Acro]
Spektrum DX6i
https://www.youtube.com/user/CrosstownTee
Reely Wild Hawk [upgraded with MicroJet V3]
Durafly F4U Corsair [Beautiful]
Max Thrust Riot [Trainer/Acro]
Spektrum DX6i
-
CrosstownTee
- Beheerder
- Berichten: 950
- Geregistreerd: 20 Jul 2012, 22:06
- Woonplaats: Elst, Brakel - Oost-Vlaanderen
Vanavond EINDELIJK z'n maiden gedaan.
Na zes maanden werd dat allicht eens tijd he.
Manman... da's toch niet goed voor ne mens zijn hart zelle!
Eerste poging:
Straatje gezocht met 'vrijheid' links en rechts... geen obstakels, en redelijke asfalt kwaliteit. Gevonden op 2 minuten van bij mij, op een heuvel vlakbij Rozebeke.
Mooi weer, op die baan wel een stevig zijwindje, maar f'k it; ikke daarnaartoe, alles uitgepakt, camera op't statief klaargezet, camera op de buik van de corsair vergeten aanzetten, en hop... eerste take-off;
Na ongeveer 1,5 seconde gaat hij van de baan, in het grint, op zijn neus, en de mooie scale 4-blade prop verliest prompt 2 van de vier blades. Afgebroken.
Damn! Vergeten reserveprops mee te nemen. Naar huis.
2de Poging:
11x8 APC prop erop, met een moerken aangespannen, en hop, take off!
Hij wijkt ferm naar links af, recht de wind in tijdens het opstijgen, maar blijft erg onder controle. Ik zit ongeveer 50-75 % throttle, en meer hoef ik 'm echt niet te geven om goed vooruit te geraken.
Een paar passes voorbij laten komen om de rolroeren uit te trimmen, en ook het hoogteroer moet een beetje minder enthousiast omhoog, dus iets naar beneden getrimmed. Na 1 pass ook z'n landing gear omhoog getrokken.
Vlek-ke-loos.
Nu begin ik wat op m'n gemak te geraken, dus als eerste test ik z'n stall karaktiristieken. Throttle toe, neus in de wind... en... niks. Teveel wind denk ik; hij zweeft bijna gelijk een glider hoewel hij toch sneller hoogte verliest... Op z'n traagste punt zakt z'n neus plots; dus niet een vleugel. Nice.
Nog een paar passes, ik heb al 4 beeps van m'n timer gehoord, dus tijd voor een poging tot acrobatie.
Eerst eens stijl omhoog, om te zien hoe hij z'n vertical handelt. Tjonge.. Die 4Cel LiPo laat dat motortje toch ferm tekeer gaan. Na die pass, nog eens de wind in, en hop, looptiloop no problem.
Dan iets later een roll gedaan, met een klein beetje up-elevator om z'n neus omhoog te houden, maar ik denk dat het niet eens nodig was...
Dan de voorbereiding tot landen.
Ik was al tijdens een pass of 2 eens komen aanvliegen om op de straat te landen, maar man... die crosswind is wel erg stevig; ik krijg 'm zelfs moeilijk paralel met de baan... Achteraf gezien denk ik dat ik me niet genoeg geconcentreerd heb, want als ik de beelden bekijk, maak ik eigenlijk gewoon geen mooie/goeie aanlooproute om te landen...
In ieder geval, de landing was niet mooi, en ook niet op de baan. Wel in het lange gras op een meter van de baan.. dus bijna!
Oops.. maja; liever zo, dan recht op zijn neus op het asfalt
Wauw! I did it! Erg content gevoel achteraf.
De 2200 4cel lipo heeft achteraf nog 15.30V aan boord, en dat na 6 minuten vliegen.
Ik heb bijlange niet 100% throttle gevlogen, dus ik neem voorlopig aan dat de timer op 5 minuten een goed idee blijft.
Volgende keer toch met wat minder wind proberen ook
Filmpje volgt!
Greetz,
T.
Na zes maanden werd dat allicht eens tijd he.
Manman... da's toch niet goed voor ne mens zijn hart zelle!
Eerste poging:
Straatje gezocht met 'vrijheid' links en rechts... geen obstakels, en redelijke asfalt kwaliteit. Gevonden op 2 minuten van bij mij, op een heuvel vlakbij Rozebeke.
Mooi weer, op die baan wel een stevig zijwindje, maar f'k it; ikke daarnaartoe, alles uitgepakt, camera op't statief klaargezet, camera op de buik van de corsair vergeten aanzetten, en hop... eerste take-off;
Na ongeveer 1,5 seconde gaat hij van de baan, in het grint, op zijn neus, en de mooie scale 4-blade prop verliest prompt 2 van de vier blades. Afgebroken.
Damn! Vergeten reserveprops mee te nemen. Naar huis.
2de Poging:
11x8 APC prop erop, met een moerken aangespannen, en hop, take off!
Hij wijkt ferm naar links af, recht de wind in tijdens het opstijgen, maar blijft erg onder controle. Ik zit ongeveer 50-75 % throttle, en meer hoef ik 'm echt niet te geven om goed vooruit te geraken.
Een paar passes voorbij laten komen om de rolroeren uit te trimmen, en ook het hoogteroer moet een beetje minder enthousiast omhoog, dus iets naar beneden getrimmed. Na 1 pass ook z'n landing gear omhoog getrokken.
Vlek-ke-loos.
Nu begin ik wat op m'n gemak te geraken, dus als eerste test ik z'n stall karaktiristieken. Throttle toe, neus in de wind... en... niks. Teveel wind denk ik; hij zweeft bijna gelijk een glider hoewel hij toch sneller hoogte verliest... Op z'n traagste punt zakt z'n neus plots; dus niet een vleugel. Nice.
Nog een paar passes, ik heb al 4 beeps van m'n timer gehoord, dus tijd voor een poging tot acrobatie.
Eerst eens stijl omhoog, om te zien hoe hij z'n vertical handelt. Tjonge.. Die 4Cel LiPo laat dat motortje toch ferm tekeer gaan. Na die pass, nog eens de wind in, en hop, looptiloop no problem.
Dan iets later een roll gedaan, met een klein beetje up-elevator om z'n neus omhoog te houden, maar ik denk dat het niet eens nodig was...
Dan de voorbereiding tot landen.
Ik was al tijdens een pass of 2 eens komen aanvliegen om op de straat te landen, maar man... die crosswind is wel erg stevig; ik krijg 'm zelfs moeilijk paralel met de baan... Achteraf gezien denk ik dat ik me niet genoeg geconcentreerd heb, want als ik de beelden bekijk, maak ik eigenlijk gewoon geen mooie/goeie aanlooproute om te landen...
In ieder geval, de landing was niet mooi, en ook niet op de baan. Wel in het lange gras op een meter van de baan.. dus bijna!
Oops.. maja; liever zo, dan recht op zijn neus op het asfalt
Wauw! I did it! Erg content gevoel achteraf.
De 2200 4cel lipo heeft achteraf nog 15.30V aan boord, en dat na 6 minuten vliegen.
Ik heb bijlange niet 100% throttle gevlogen, dus ik neem voorlopig aan dat de timer op 5 minuten een goed idee blijft.
Volgende keer toch met wat minder wind proberen ook
Filmpje volgt!
Greetz,
T.
Thanks for visiting my YouTube channel!
https://www.youtube.com/user/CrosstownTee
Reely Wild Hawk [upgraded with MicroJet V3]
Durafly F4U Corsair [Beautiful]
Max Thrust Riot [Trainer/Acro]
Spektrum DX6i
https://www.youtube.com/user/CrosstownTee
Reely Wild Hawk [upgraded with MicroJet V3]
Durafly F4U Corsair [Beautiful]
Max Thrust Riot [Trainer/Acro]
Spektrum DX6i
-
CrosstownTee
- Beheerder
- Berichten: 950
- Geregistreerd: 20 Jul 2012, 22:06
- Woonplaats: Elst, Brakel - Oost-Vlaanderen
Ik heb me nog wat beziggehouden met de quad zoals je ziet.
Ik ga sowieso wat windstiller weer afwachten om de fun cub de maiden te geven, het geeft zo al stress genoeg vind ek
Life is a bitch, fly away from it...
-
RSSD
- Beheerder
- Berichten: 4316
- Geregistreerd: 02 Apr 2011, 12:23
- Woonplaats: Vladslo
En hier is't filmke!
Greetz!
T.
Greetz!
T.
Thanks for visiting my YouTube channel!
https://www.youtube.com/user/CrosstownTee
Reely Wild Hawk [upgraded with MicroJet V3]
Durafly F4U Corsair [Beautiful]
Max Thrust Riot [Trainer/Acro]
Spektrum DX6i
https://www.youtube.com/user/CrosstownTee
Reely Wild Hawk [upgraded with MicroJet V3]
Durafly F4U Corsair [Beautiful]
Max Thrust Riot [Trainer/Acro]
Spektrum DX6i
-
CrosstownTee
- Beheerder
- Berichten: 950
- Geregistreerd: 20 Jul 2012, 22:06
- Woonplaats: Elst, Brakel - Oost-Vlaanderen
CrosstownTee schreef:En hier is't filmke!
Greetz!
T.
- Go fly rc Starter II
- T2m Smartspy
- MPX Easy Star II
- HD-Wingcam
- BearDevil-Red (dood)
- Sports DV123SC cam
- MJX-F45
- ufo-drone-26cm
- ufo-drone-26cm met camera
- Denver WIFI cam
- Spektrum Dx6
- MPX Solius
- T2m Smartspy
- MPX Easy Star II
- HD-Wingcam
- BearDevil-Red (dood)
- Sports DV123SC cam
- MJX-F45
- ufo-drone-26cm
- ufo-drone-26cm met camera
- Denver WIFI cam
- Spektrum Dx6
- MPX Solius
-
Ivan
- Actief lid
- Berichten: 285
- Geregistreerd: 08 Feb 2013, 17:29
- Woonplaats: Torhout (Sint-Henricus)
20 berichten
• Pagina 2 van 2 • 1, 2
Terug naar Electro Vliegtuigen
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten
-
- Advertisement