-
- Advertisement
Welke brandstof juist gebruiken ?
9 berichten
• Pagina 1 van 1
Welke brandstof juist gebruiken ?
Hallo mensen ik heb nog een Astra Rc staan gekregen van nonkel en zou die graag willen gaan gebruiken maar de auto heeft al een tijdje stil gestaan . Welke nitro naft koop ik er het beste voor en hoe krijg ik hem aan de gang en zet ik hem uit ?
En hoeveel kost een bus nitro naft van 1 of meer liters ?
Mvg Bjorn.
En hoeveel kost een bus nitro naft van 1 of meer liters ?
Mvg Bjorn.
-
Bjorno_Teck
- Nieuw lid
- Berichten: 2
- Geregistreerd: 10 Feb 2013, 23:26
- Woonplaats: Willebroek
hey,
Als de auto een hele tijd heeft stil gestaan dan hoop ik dat er after run olie os in gedaan na da laatste keer rijden.
beschikt de auto over een trekstarter? zo ja is het heel simpel. gewoon de throttle trim gas op 0 zetten. de gloeiplug starter er op en trekken aan de trekstarter. start hij niet? dan kan je proberen je gas trim wat meer open te zetten. zo tot hij start. zodra hij in gang is zal hij wat gaan rijden. dan gewoon de gas trim terug neutraal zetten.
nitro is redelijk duur. Ik gebruik zelf tornado. (in meeste shops te krijgen) en deze kost rond de 11 eurp voor een liter en rond de 25 voor 2.5 l
tornado verbruikt wel redelijk snel...
EDIT :
Je zet hem uit door een doekje voor de uitlaat te duwen. of door de benzineslang toe te knijpen
Verstuurd van mijn GT-S5660 met Tapatalk
Als de auto een hele tijd heeft stil gestaan dan hoop ik dat er after run olie os in gedaan na da laatste keer rijden.
beschikt de auto over een trekstarter? zo ja is het heel simpel. gewoon de throttle trim gas op 0 zetten. de gloeiplug starter er op en trekken aan de trekstarter. start hij niet? dan kan je proberen je gas trim wat meer open te zetten. zo tot hij start. zodra hij in gang is zal hij wat gaan rijden. dan gewoon de gas trim terug neutraal zetten.
nitro is redelijk duur. Ik gebruik zelf tornado. (in meeste shops te krijgen) en deze kost rond de 11 eurp voor een liter en rond de 25 voor 2.5 l
tornado verbruikt wel redelijk snel...
EDIT :
Je zet hem uit door een doekje voor de uitlaat te duwen. of door de benzineslang toe te knijpen
Verstuurd van mijn GT-S5660 met Tapatalk
-
andreas
- Globale moderator
- Berichten: 1624
- Geregistreerd: 06 Mrt 2012, 18:03
Hoi BOJORNO
Wat andreas zegt klopt.
Maar normaal hoef je niet aan de trim te komen. Ik heb van wk rijders vernomen dat je dit helemaal niet hoeft/mag doen.
Het is wel tezien op hoeveel % nitro de auto reed. En heb je hem al in gereden???
Wij gebruiken gwn nitro kan niet op de naam komen . Kost iets van 16 euro voor 2.5 l
Mvg tibo
Wat andreas zegt klopt.
Maar normaal hoef je niet aan de trim te komen. Ik heb van wk rijders vernomen dat je dit helemaal niet hoeft/mag doen.
Het is wel tezien op hoeveel % nitro de auto reed. En heb je hem al in gereden???
Wij gebruiken gwn nitro kan niet op de naam komen . Kost iets van 16 euro voor 2.5 l
Mvg tibo
corally rdx-phi /xray t3/ kyosho kt 201
http://belgianrc.webs.com/
Het leven stopt soms heel snel, dus leef elke dag alsof dat het je laatste zou zijn!!!
http://belgianrc.webs.com/
Het leven stopt soms heel snel, dus leef elke dag alsof dat het je laatste zou zijn!!!
-
Mojos
- Actief lid
- Berichten: 308
- Geregistreerd: 22 Aug 2012, 10:23
- Woonplaats: Blankenberge, West-vlaanderen, België
16 voor 2.5 l? geef die naam ! en je mag heus wel aan de trim komen. je kan het natuurlijk ook aan de auto zelf doen
Verstuurd van mijn GT-S5660 met Tapatalk
Verstuurd van mijn GT-S5660 met Tapatalk
-
andreas
- Globale moderator
- Berichten: 1624
- Geregistreerd: 06 Mrt 2012, 18:03
Voor het afstellen van een nitro motor nooit aan die trim komen! Enkel afstellen met de schroefjes!
En inderdaad gewoon naft gaan halen met 16% nitro. Merk maakt niet echt uit, als het gewoon is voor af en toe te rijden. Als je wedstrijden rijdt moet je wel degelijk naar de merken zien en 25% gebruiken.
En inderdaad gewoon naft gaan halen met 16% nitro. Merk maakt niet echt uit, als het gewoon is voor af en toe te rijden. Als je wedstrijden rijdt moet je wel degelijk naar de merken zien en 25% gebruiken.
Tamiya F103 Tamiya TRF416we Tamiya TRF417X Team Associated RC12.5
Futaba 3GR Fasst
Futaba 3GR Fasst
-
Olii
- Globale moderator
- Berichten: 134
- Geregistreerd: 22 Apr 2011, 12:30
- Woonplaats: Lier
waar niet aan de trim komen?
Verstuurd van mijn GT-S5660 met Tapatalk
Verstuurd van mijn GT-S5660 met Tapatalk
-
andreas
- Globale moderator
- Berichten: 1624
- Geregistreerd: 06 Mrt 2012, 18:03
Volgens mij kan je alleen maar trimmen aan de zender ?
Of versta ik je vraag verkeerd Andreas?
Of versta ik je vraag verkeerd Andreas?
Tamiya F103 Tamiya TRF416we Tamiya TRF417X Team Associated RC12.5
Futaba 3GR Fasst
Futaba 3GR Fasst
-
Olii
- Globale moderator
- Berichten: 134
- Geregistreerd: 22 Apr 2011, 12:30
- Woonplaats: Lier
ja waarom mag je niet aan die trim komen dat je zegt
Verstuurd van mijn GT-S5660 met Tapatalk
Verstuurd van mijn GT-S5660 met Tapatalk
-
andreas
- Globale moderator
- Berichten: 1624
- Geregistreerd: 06 Mrt 2012, 18:03
Dit is gewoon een vuistregel in het afstellen van een nitro motor. Alle afstellingen dienen gedaan te worden aan de motor zelf, lichte correcties kunnen gebeuren maar echt een motor afstellen via de zender zou niet mogen gebeuren. Zie de trim als een finetuner voor tijdens het rijden, de pro's zul je niet aan hun zender zien komen om de motor wat bij te regelen maar als parkingrijder kun je snelle kleine correcties doen via de zender.
De trim om je stuur 'recht te zetten' zou je best ook niet aankomen en gewoon op het 0-punt laten staan. Als je merkt dat je auto scheef loopt is het een kleine klus om de servosaver eraf te halen en terug in het midden te plaatsen. Als je veel moet liggen bij trimmen gaat je stuuruitslag niet meer kloppen.
De trim om je stuur 'recht te zetten' zou je best ook niet aankomen en gewoon op het 0-punt laten staan. Als je merkt dat je auto scheef loopt is het een kleine klus om de servosaver eraf te halen en terug in het midden te plaatsen. Als je veel moet liggen bij trimmen gaat je stuuruitslag niet meer kloppen.
Tamiya F103 Tamiya TRF416we Tamiya TRF417X Team Associated RC12.5
Futaba 3GR Fasst
Futaba 3GR Fasst
-
Olii
- Globale moderator
- Berichten: 134
- Geregistreerd: 22 Apr 2011, 12:30
- Woonplaats: Lier
9 berichten
• Pagina 1 van 1
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
-
- Advertisement