-
- Advertisement
Easystar 2 eerste afstelling
10 berichten
• Pagina 1 van 1
Easystar 2 eerste afstelling
hallo allemaal.
Ik ben nieuw in de wereld van het rc-vliegen. Als een grote jongen heb ik me dus de easystar 2 aangeschaft ( het pakket met de smart sx).
Ik kan echter de motor niet draaiend krijgen, zeer waarschijnlijk doordat ik de zender en ontvanger niet juist koppel.
Kan er iemand in gewone mensentaal alles eens juist uitleggen zodat een leek zoals ik dit juist kan regelen?
Alvast dank. Indien dit niet op dit forum lukt kan het ook rechtstreeks via mail op wouters.fr@gmail.com.
Ik ben nieuw in de wereld van het rc-vliegen. Als een grote jongen heb ik me dus de easystar 2 aangeschaft ( het pakket met de smart sx).
Ik kan echter de motor niet draaiend krijgen, zeer waarschijnlijk doordat ik de zender en ontvanger niet juist koppel.
Kan er iemand in gewone mensentaal alles eens juist uitleggen zodat een leek zoals ik dit juist kan regelen?
Alvast dank. Indien dit niet op dit forum lukt kan het ook rechtstreeks via mail op wouters.fr@gmail.com.
-
speedoke
- Nieuw lid
Hey speedoke,
Welkom op het forum, stel je bij gelegendheid nog gerust eens voor in de 'Stel u voor' afdeling
Die Smart SX is, als ik me niet vergis, de (nieuwe) zender die erbij zit he?
Normaal gezien, correct me if I'm wrong, zou deze procedure de juiste moeten zijn.
Zender aanzetten.
Zorgen dat alle sticks neutraal staan. (dus 'throttle' ook helemaal dicht).
Als het een mode 2 zender is, staat je linker stick, de throttle, dus helemaal beneden, bij mode 1 andersom.
Dan sluit je de batterij aan op de toestel.
Als de ESC (de speedcontroller van je motor, die ook via een klein kabeltje je ontvanger in het toestel van voeding voorziet), en dus ook de receiver goed is aangesloten, gaat die een aantal beeps geven om aan te duiden dat hij goed gekoppeld is.
Dan controleer je, met je zender dus, de stuurinriching: stuurroer links rechts bewegen; rolroeren links rechts, hoogteroer op en neer, en dan een klein beetje throttle geven.
Als die check ok is, kan hij de lucht in.
Waar, in deze procedure, loopt het mis voor jou?
Greetz!
T.
Welkom op het forum, stel je bij gelegendheid nog gerust eens voor in de 'Stel u voor' afdeling
Die Smart SX is, als ik me niet vergis, de (nieuwe) zender die erbij zit he?
Normaal gezien, correct me if I'm wrong, zou deze procedure de juiste moeten zijn.
Zender aanzetten.
Zorgen dat alle sticks neutraal staan. (dus 'throttle' ook helemaal dicht).
Als het een mode 2 zender is, staat je linker stick, de throttle, dus helemaal beneden, bij mode 1 andersom.
Dan sluit je de batterij aan op de toestel.
Als de ESC (de speedcontroller van je motor, die ook via een klein kabeltje je ontvanger in het toestel van voeding voorziet), en dus ook de receiver goed is aangesloten, gaat die een aantal beeps geven om aan te duiden dat hij goed gekoppeld is.
Dan controleer je, met je zender dus, de stuurinriching: stuurroer links rechts bewegen; rolroeren links rechts, hoogteroer op en neer, en dan een klein beetje throttle geven.
Als die check ok is, kan hij de lucht in.
Waar, in deze procedure, loopt het mis voor jou?
Greetz!
T.
Thanks for visiting my YouTube channel!
https://www.youtube.com/user/CrosstownTee
Reely Wild Hawk [upgraded with MicroJet V3]
Durafly F4U Corsair [Beautiful]
Max Thrust Riot [Trainer/Acro]
Spektrum DX6i
Spektrum DX6i
-
CrosstownTee
- Beheerder
CrosstownTee;
dank je voor de info. wegens het late uur zal ik dit morgen eens proberen, en beloof je te laten weten wat het toestel doet.
Zal morgen of straks, allemaal te zien hoeveel tijd ik over heb, jou raad opvolgen en de stel u voor afdeling bezoeken.
Greets
dank je voor de info. wegens het late uur zal ik dit morgen eens proberen, en beloof je te laten weten wat het toestel doet.
Zal morgen of straks, allemaal te zien hoeveel tijd ik over heb, jou raad opvolgen en de stel u voor afdeling bezoeken.
Greets
-
speedoke
- Nieuw lid
De persoon die hier niet ver van mij woont heeft ook zo een zender.
Wij hebben ook zitten sukkelen om het uiteindelijk goed door te hebben.
Als ik me niet vergis moet het throttlekanaal iedere keer als je start aangelegd worden aan de hand van de zender.
Ik dacht de throttle stick, naar rechtsonder moest en dan op de stick drukken.
Ik zal eens zien of ik de persoon kan contacteren om daar uitsluitsel over te geven.
Ik vond het in ieder geval een raar ding, die zender
Wij hebben ook zitten sukkelen om het uiteindelijk goed door te hebben.
Als ik me niet vergis moet het throttlekanaal iedere keer als je start aangelegd worden aan de hand van de zender.
Ik dacht de throttle stick, naar rechtsonder moest en dan op de stick drukken.
Ik zal eens zien of ik de persoon kan contacteren om daar uitsluitsel over te geven.
Ik vond het in ieder geval een raar ding, die zender
Life is a bitch, fly away from it...
-
RSSD
- Beheerder
RSSD
Echt bedankt voor de info. Eindelijk heb ik hem draaiende gekregen. En ja, dit door de stick in te drukken.
en nu, vliegennnnnnnnnnnnnn
Echt bedankt voor de info. Eindelijk heb ik hem draaiende gekregen. En ja, dit door de stick in te drukken.
-
speedoke
- Nieuw lid
speedoke schreef:RSSD
GRAAG GEDAAN !
SUCCES en hou ons op de hoogte hé
-
RSSD
- Beheerder
Eerste vlucht gedaan. recht de grond in . Gelukkig weinig schade. Welke lijm plakt schuim en plastic goed en stevig? kan zo weer wat bijleren.
-
speedoke
- Nieuw lid
Hey speedoke, wat is er precies gebeurd misschien?
Enig idee?
Uhu POR, kan je gebruiken voor alle soorten piepschuim (EPS, EPP, etc) , maar wat van plastic moet je lijmen?
Met UHU POR: eerst twee kanten lijm aanbrengen, 10 minuten wachten, en dan hard samendrukken, snelle en supersterke binding.
Toon gerust je schade
Enig idee?
Uhu POR, kan je gebruiken voor alle soorten piepschuim (EPS, EPP, etc) , maar wat van plastic moet je lijmen?
Met UHU POR: eerst twee kanten lijm aanbrengen, 10 minuten wachten, en dan hard samendrukken, snelle en supersterke binding.
Toon gerust je schade
Thanks for visiting my YouTube channel!
Spektrum DX6i
Spektrum DX6i
-
CrosstownTee
- Beheerder
Crashen en lijmen is een deel van het leerproces helaas.
Ik stel me eerst en vooral de vraag, heb je de gwichtsverdeling bepaald ?
Het CG (center of gravity) is belangrijk.
Ik gebruik gewone CA lijm met versneller.
Mvg,
RSSD
Ik stel me eerst en vooral de vraag, heb je de gwichtsverdeling bepaald ?
Het CG (center of gravity) is belangrijk.
Ik gebruik gewone CA lijm met versneller.
Mvg,
RSSD
-
RSSD
- Beheerder
Ik gebruik de aangegeven punten uit de manual om hem te balanceren => 78mm vanaf voorkant vleugel. Dit komt ongeveer overeen met de rondjes onderaan de vleugels (net uit het center). Daar op de aangegeven maat, 2 kruisjes (of een ander merkteken) zetten.
Je 2 wijsvingers op de kruisjes en de Easy Star II moet mooi balanceren op je vingers => de neus klein beetje lager!
Je 2 wijsvingers op de kruisjes en de Easy Star II moet mooi balanceren op je vingers => de neus klein beetje lager!
- Bijlagen
-
- 19-02-2013 23-45-46.jpg (15.09 KiB) 894 keer bekeken
- Go fly rc Starter II
- T2m Smartspy
- MPX Easy Star II
- HD-Wingcam
- BearDevil-Red (dood)
- Sports DV123SC cam
- MJX-F45
- ufo-drone-26cm
- ufo-drone-26cm met camera