-
- Advertisement
Heli geeft piepjes bij aansluiten accu
11 berichten
• Pagina 1 van 2 • 1, 2
Heli geeft piepjes bij aansluiten accu
Ik heb een probleem met mijn Copter-X 450 Back Angel, hij geeft drie piepjes oplopende toon, herhaald dit 10 keer stopt 10 seconden en herhaald dit weer.
Dit veranderd niet met zender aan of uit, heb geprobeerd de ontvanger te binden aan de zender, dit lukt ook niet.
Het piepjes lijken uit de motor te komen, er zit een standaard regelaar in: CopterX (CX450-10-05) 50A Brushless ESC with BEC
Het piepen start meteen wanneer de accu wordt aangesloten, maakt ook niet uit of de zender aan of uit is.
Het onderstaande al geprobeert:
je moet eers de regelaar full en low stick inleren.
gaat als volgt
- uit veiligheids overgegingen kun je de blades er even afnemen of je motor los van de maingear zetten
-Zorg dat je gas curve linear is (0-25-50-75-100)
- zet je zender op full stick (boven in dus)
- sluit de accu aan op de regelaar
-de esc gaat nu een hele reeks piepjes afgeven ff laten piepen
-stick naar de laagste stand
-wacht even tot regelaar is uitgepiept
-accu losnemen
Dit maakt dus ook niets uit, geen verandering.
In deze post heeft iemand hetzelfde probleem, hoe het opgelost is staat er helaas niet bij
Need Help with my copterX ESC Programming! - HeliFreak
Iamm having real problems getting my CopterX 50A ESC to do anything. Ive tried reading the instructions and that hasnt helped either!
I have a JR Tx and Ive tried plugging the battery in with the throttle at high, low and mid sticks.
Everytime all I get is the ESC playing a set of 3 rising tones 10 times, pausing for maybe 5 or 10seconds and then doing it again. It seems to do this continually.
This doesnt seem to match the morse code beeps that the instructions talk about.
Ive not yet managed to get the blades to turn at all, so Im guessing that it needs to be programmed before it will activate the motor.
Any help would be welcome...
Ik ben dus helemaal nieuw op dit gebied, en weet het even niet meer.
Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen.
Alvast bedankt,
Groeten Johan.
Dit veranderd niet met zender aan of uit, heb geprobeerd de ontvanger te binden aan de zender, dit lukt ook niet.
Het piepjes lijken uit de motor te komen, er zit een standaard regelaar in: CopterX (CX450-10-05) 50A Brushless ESC with BEC
Het piepen start meteen wanneer de accu wordt aangesloten, maakt ook niet uit of de zender aan of uit is.
Het onderstaande al geprobeert:
je moet eers de regelaar full en low stick inleren.
gaat als volgt
- uit veiligheids overgegingen kun je de blades er even afnemen of je motor los van de maingear zetten
-Zorg dat je gas curve linear is (0-25-50-75-100)
- zet je zender op full stick (boven in dus)
- sluit de accu aan op de regelaar
-de esc gaat nu een hele reeks piepjes afgeven ff laten piepen
-stick naar de laagste stand
-wacht even tot regelaar is uitgepiept
-accu losnemen
Dit maakt dus ook niets uit, geen verandering.
In deze post heeft iemand hetzelfde probleem, hoe het opgelost is staat er helaas niet bij
Need Help with my copterX ESC Programming! - HeliFreak
Iamm having real problems getting my CopterX 50A ESC to do anything. Ive tried reading the instructions and that hasnt helped either!
I have a JR Tx and Ive tried plugging the battery in with the throttle at high, low and mid sticks.
Everytime all I get is the ESC playing a set of 3 rising tones 10 times, pausing for maybe 5 or 10seconds and then doing it again. It seems to do this continually.
This doesnt seem to match the morse code beeps that the instructions talk about.
Ive not yet managed to get the blades to turn at all, so Im guessing that it needs to be programmed before it will activate the motor.
Any help would be welcome...
Ik ben dus helemaal nieuw op dit gebied, en weet het even niet meer.
Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen.
Alvast bedankt,
Groeten Johan.
-
Black Angel
- Nieuw lid
- Berichten: 5
- Geregistreerd: 20 Sep 2013, 08:07
- Woonplaats: Slochteren
Dag Johan,
Welkom op het forum (stel jezelf gerust even voor in het onderdeeltje Stel u voor.
We zullen eens kijken of we je probleem kunnen uit de wereld helpen.
Hier zitten wel wat heli fanaten
Greetz!
T.
Welkom op het forum (stel jezelf gerust even voor in het onderdeeltje Stel u voor.
We zullen eens kijken of we je probleem kunnen uit de wereld helpen.
Hier zitten wel wat heli fanaten
Greetz!
T.
Thanks for visiting my YouTube channel!
https://www.youtube.com/user/CrosstownTee
Reely Wild Hawk [upgraded with MicroJet V3]
Durafly F4U Corsair [Beautiful]
Max Thrust Riot [Trainer/Acro]
Spektrum DX6i
https://www.youtube.com/user/CrosstownTee
Reely Wild Hawk [upgraded with MicroJet V3]
Durafly F4U Corsair [Beautiful]
Max Thrust Riot [Trainer/Acro]
Spektrum DX6i
-
CrosstownTee
- Beheerder
- Berichten: 950
- Geregistreerd: 20 Jul 2012, 22:06
- Woonplaats: Elst, Brakel - Oost-Vlaanderen
Hey, welkom op het forum,
We helpen mensen hier graag verder!
Wat je zegt, de piepjes lijken uit de motor te komen, kan kloppen, maar de motor wordt gebruikt om het geluid te maken, maar eigenlijk betreft het hier een probleem met de esc.
Maar eerst moet je stap voor stap alles even overlopen, welke zender heb je, omdat je zegt dat je hem niet gebind krijgt, wanneer je receiver geen signaal krijgt, blijven (voor zover ik weet) de esc's geluid maken (reden hiervoor, bij verlies (lees crash) kan je op het geluid afgaan om hem te vinden, of veiligheid, eerst moet je ervoor kunnen zorgen dat je receiver signaal heeft, daarna kan je verder zoeken (als er nog een probleem is)
Dus iets meer info graag,
type verzender
type ontvanger
type esc (je laat weten dat het bec is dus normaal is dit goed)
en indien mogelijk, fotootje, heb al vaker meegemaakt dat er gewoon een verbinding omgekeerd aangesloten is, en dan kan je je er ziek op zoeken......
Groetjes
We helpen mensen hier graag verder!
Wat je zegt, de piepjes lijken uit de motor te komen, kan kloppen, maar de motor wordt gebruikt om het geluid te maken, maar eigenlijk betreft het hier een probleem met de esc.
Maar eerst moet je stap voor stap alles even overlopen, welke zender heb je, omdat je zegt dat je hem niet gebind krijgt, wanneer je receiver geen signaal krijgt, blijven (voor zover ik weet) de esc's geluid maken (reden hiervoor, bij verlies (lees crash) kan je op het geluid afgaan om hem te vinden, of veiligheid, eerst moet je ervoor kunnen zorgen dat je receiver signaal heeft, daarna kan je verder zoeken (als er nog een probleem is)
Dus iets meer info graag,
type verzender
type ontvanger
type esc (je laat weten dat het bec is dus normaal is dit goed)
en indien mogelijk, fotootje, heb al vaker meegemaakt dat er gewoon een verbinding omgekeerd aangesloten is, en dan kan je je er ziek op zoeken......
Groetjes
Landen is eigenlijk gecontroleerd neerstorten....
Dus, ben goe bezig
Dus, ben goe bezig
-
Delanghe
- Geavanceerd lid
- Berichten: 715
- Geregistreerd: 20 Okt 2012, 18:46
Hallo,
Ik heb een Copter-X Black Angel four blades samen met zender als RTF tweedehands gekocht 3 maanden oud.
Ik heb hem voor de koop getest, werkte alles, kom thuis en sindsdien maakt hij de rare piepjes.
De zender is een CopterX (CX-CT6C) 2.4GHz 6CH Transmitter with CX-CR6C Receiver.
De regellaar is een 50A Brushless ESC with BEC.
Het vreemde vindt ik dat uit de ESC drie blauwe draden komen, die dan worden aangesloten op de motor, en die heeft een rode, zwarte en gele draad, wat is hier de logica van??
Ik heb ze ook van andere merken gezien die wel juist gekleurde draden hebben, of is dit bewust gedaan?
Verder zou ik niet weten wat je verkeerd kan aansluiten.
Van welke aansluiting wil je een kiekje dan?, is een beetje lastig fotograferen, de ontvanger zit in het frame.
Ik hoop dat ik voldoende info heb verschaft.
Alvast bedankt,
Groeten Johan.
Ik heb een Copter-X Black Angel four blades samen met zender als RTF tweedehands gekocht 3 maanden oud.
Ik heb hem voor de koop getest, werkte alles, kom thuis en sindsdien maakt hij de rare piepjes.
De zender is een CopterX (CX-CT6C) 2.4GHz 6CH Transmitter with CX-CR6C Receiver.
De regellaar is een 50A Brushless ESC with BEC.
Het vreemde vindt ik dat uit de ESC drie blauwe draden komen, die dan worden aangesloten op de motor, en die heeft een rode, zwarte en gele draad, wat is hier de logica van??
Ik heb ze ook van andere merken gezien die wel juist gekleurde draden hebben, of is dit bewust gedaan?
Verder zou ik niet weten wat je verkeerd kan aansluiten.
Van welke aansluiting wil je een kiekje dan?, is een beetje lastig fotograferen, de ontvanger zit in het frame.
Ik hoop dat ik voldoende info heb verschaft.
Alvast bedankt,
Groeten Johan.
-
Black Angel
- Nieuw lid
- Berichten: 5
- Geregistreerd: 20 Sep 2013, 08:07
- Woonplaats: Slochteren
de esc kan ik al op antwoorden bij ons zijnhet ook 3 dezelfde kleuren rood of blauw de 2 buitenste zijn voeding fase/ nutre
die daar tussen is de besteuring die gaat angeve dat die moet werken
door de buiteste 2 kabels aaan de motoer zwart en rood +/- te wisselen gaat ge de draai richting bepalen de gele te verbinden met de middelste data kabel
ik geloof als ge de plus en de min zou wisselen met de data dat hij zou piepen maar niks zou doen als de data kabel beschaddigt is gaat de motor pulserend draaien
die daar tussen is de besteuring die gaat angeve dat die moet werken
door de buiteste 2 kabels aaan de motoer zwart en rood +/- te wisselen gaat ge de draai richting bepalen de gele te verbinden met de middelste data kabel
ik geloof als ge de plus en de min zou wisselen met de data dat hij zou piepen maar niks zou doen als de data kabel beschaddigt is gaat de motor pulserend draaien
cum insania in calcibus
section 8
section 8
-
D_argo
- Globale moderator
- Berichten: 677
- Geregistreerd: 22 Okt 2012, 20:43
- Woonplaats: kamp
Ok, ik had al een vermoeden dat de buitenste voor zwart cq rood waren, ik dacht aan de voor kant zijn ze rood en zwart dus zou het logisch kunnen zijn dat ze aan de andere zijde gelijk zouden zijn, en de middelste dan geel.
Dit heb ik dus zo aangesloten en ook al omgewisseld, maar geen verandering.
Ik kan de zender ook niet aan de ontvanger binden, waar krijgt de ontvangen zijn spanning van?
Of is dat de draad die van de ESC naar ontvanger gaat?
Johan.
Dit heb ik dus zo aangesloten en ook al omgewisseld, maar geen verandering.
Ik kan de zender ook niet aan de ontvanger binden, waar krijgt de ontvangen zijn spanning van?
Of is dat de draad die van de ESC naar ontvanger gaat?
Johan.
-
Black Angel
- Nieuw lid
- Berichten: 5
- Geregistreerd: 20 Sep 2013, 08:07
- Woonplaats: Slochteren
D_argo schreef:de esc kan ik al op antwoorden bij ons zijnhet ook 3 dezelfde kleuren rood of blauw de 2 buitenste zijn voeding fase/ nutre
die daar tussen is de besteuring die gaat angeve dat die moet werken
door de buiteste 2 kabels aaan de motoer zwart en rood +/- te wisselen gaat ge de draai richting bepalen de gele te verbinden met de middelste data kabel
ik geloof als ge de plus en de min zou wisselen met de data dat hij zou piepen maar niks zou doen als de data kabel beschaddigt is gaat de motor pulserend draaien
Hier wil ik toch even tegen je in gaan....
Een brushless dc motor is eigenlijk zoals een asynchrone AC motor op 3 fasen..... de drie draden die uit je motor komen, rood, geel , en blauw of zwart zijn de aansluitingen van de drie spoelen. De ander uiteinden van de spoelen zijn intern in de brushless motor samen verbonden.
De drie blauwe draden die uit je ESC komen, zijn de drie fasen.... die niet lijn neuter en signaal..... gewoon L1,L2,L3 als je die onderling verwisseld, eender hoe verander je alleen de draairichting van je motor.
De ontvanger krijgt normaliter spanning van de BEC, een servokabeltje dat uit je ESC komt. In principe moet je daar op de rode en de zwarte (de twee buitenste) een spanning van 5 a 6 volt meten, als dat zo is, weet je al dat de voeding naar je ontvanger ok is.
Het volgende is de bindprocedure.... Als de ontvanger niet met de zender bindt, krijg je inderdaad piepjes uit de esc (motor)...
dan als laatste, mischien een dommere opmerking, maar zijn de batterijen van de zender nog ok? als deze een te lage spanning heeft wil dat ook al wel eens de aansteker zijn van bind-problemen.
mvg,
Koen
-
KoenP
- Lid op training
- Berichten: 164
- Geregistreerd: 12 Jun 2013, 11:54
- Woonplaats: Putte
Hallo Koen, bedankt voor je reactie.
Ik denk dat de batterijen van de zender wel ok zijn, toen ik de heli kocht heb ik ze volgeladen geplaatst, en zijn eigenlijk niet gebruikt (ongeveer 8 weken geleden), of ze moeten zichzelf ontladen, hoe snel dat gaat weet ik niet.
Ik zal een ander setje plaatsen, kijken wat dit brengt.
De spanning naar de ontvanger zal ik even moeten opmeten.
Groeten Johan.
Ik denk dat de batterijen van de zender wel ok zijn, toen ik de heli kocht heb ik ze volgeladen geplaatst, en zijn eigenlijk niet gebruikt (ongeveer 8 weken geleden), of ze moeten zichzelf ontladen, hoe snel dat gaat weet ik niet.
Ik zal een ander setje plaatsen, kijken wat dit brengt.
De spanning naar de ontvanger zal ik even moeten opmeten.
Groeten Johan.
-
Black Angel
- Nieuw lid
- Berichten: 5
- Geregistreerd: 20 Sep 2013, 08:07
- Woonplaats: Slochteren
Als alles voor de koop werkte zou ik niet teveel prutsen aan de draadjes, de draairichting en dergelijke zijn problemen die achteraf wel duidelijk zullen worden...
probeer inderdaad eerst KoenP zijn oplossing eens, moest dat niet werken zou ik de ontvanger eens demonteren en eventueel met een aparte bec, of een andere esc eens proberen te voeden.... is er nergens een ledje voorzien op de ontvanger?
eventueel dit nog eens doorlopen:
http://www.rchelicopterselect.com/download/manuals/cx-ct6c_manual.TextMark.pdf
op bladzijde 4....
Keep us updated
probeer inderdaad eerst KoenP zijn oplossing eens, moest dat niet werken zou ik de ontvanger eens demonteren en eventueel met een aparte bec, of een andere esc eens proberen te voeden.... is er nergens een ledje voorzien op de ontvanger?
eventueel dit nog eens doorlopen:
http://www.rchelicopterselect.com/download/manuals/cx-ct6c_manual.TextMark.pdf
op bladzijde 4....
Keep us updated
Landen is eigenlijk gecontroleerd neerstorten....
Dus, ben goe bezig
Dus, ben goe bezig
-
Delanghe
- Geavanceerd lid
- Berichten: 715
- Geregistreerd: 20 Okt 2012, 18:46
Dit lijkt een oud onderwerp, maar deze antwoorden helpen me nog steeds. Ik had ook wat problemen na het aansluiten van mijn 5s 5000mah lipo. Is nu opgelost
-
Bruce
- Nieuw lid
- Berichten: 13
- Geregistreerd: 16 Okt 2019, 09:46
11 berichten
• Pagina 1 van 2 • 1, 2
Terug naar Electro Helicopters
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten
-
- Advertisement