-
- Advertisement
Wie ontlaadt er zijn batterijen?
8 berichten
• Pagina 1 van 1
Af en toe hoor ik hier en daar iets over discharge ( ontladen ). Maar wie gebruikt dat nu eigenlijk.
Ik heb dat nog nooit gedaan.
groeten
Gregory
Ik heb dat nog nooit gedaan.
groeten
Gregory
-
piper_heidsieck
- Forum Maniac
Ik ook niet .......
- Go fly rc Starter II
- T2m Smartspy
- MPX Easy Star II
- HD-Wingcam
- BearDevil-Red (dood)
- Sports DV123SC cam
- MJX-F45
- ufo-drone-26cm
- ufo-drone-26cm met camera
- Denver WIFI cam
- Spektrum Dx6
- MPX Solius
- T2m Smartspy
- MPX Easy Star II
- HD-Wingcam
- BearDevil-Red (dood)
- Sports DV123SC cam
- MJX-F45
- ufo-drone-26cm
- ufo-drone-26cm met camera
- Denver WIFI cam
- Spektrum Dx6
- MPX Solius
-
Ivan
- Actief lid
Ik ook niet... En ik zue ook niet in waarom....
-
KoenP
- Lid op training
Lipo's hoef je niet de ontladen, vroeger werd het ontladen in sequentie met laden van NiMh toegepast om een zo goed mogelijk geladen battery pack te hebben. Bij Lipo's is er geen sprake van een sequentie, en al zeker niet van opzettelijk je batterij ontladen (tenzij, opzettelijk aan een esc en motor aangesloten... )
Een lipo is in principe 'ontladen' als hij 3V heeft, en opgeladen bij 4.2V.
Ze worden in 'opberg mode' gezet (rust voor langere tijd) aan 3.8V.
Opberg mode, ofwel storage charge is wat ik altijd doe, als ik m'n batterijen niet binnen de 2 dagen ga gebruiken.
Als je je batterijen voor lange tijd volledig opgeladen laat liggen, beschadig je ze eigenlijk. Heb ik gelezen... maja... Heb zelf nog niets ondervonden; ik doe gewoon 'storage', en m'n batterijen presteren nog picobello.
Greetz!
T.
Opberg mode, ofwel storage charge is wat ik altijd doe, als ik m'n batterijen niet binnen de 2 dagen ga gebruiken.
Als je je batterijen voor lange tijd volledig opgeladen laat liggen, beschadig je ze eigenlijk. Heb ik gelezen... maja... Heb zelf nog niets ondervonden; ik doe gewoon 'storage', en m'n batterijen presteren nog picobello.
Greetz!
T.
Thanks for visiting my YouTube channel!
https://www.youtube.com/user/CrosstownTee
Reely Wild Hawk [upgraded with MicroJet V3]
Durafly F4U Corsair [Beautiful]
Max Thrust Riot [Trainer/Acro]
Spektrum DX6i
https://www.youtube.com/user/CrosstownTee
Reely Wild Hawk [upgraded with MicroJet V3]
Durafly F4U Corsair [Beautiful]
Max Thrust Riot [Trainer/Acro]
Spektrum DX6i
-
CrosstownTee
- Beheerder
CrosstownTee schreef:Lipo's hoef je niet de ontladen, vroeger werd het ontladen in sequentie met laden van NiMh toegepast om een zo goed mogelijk geladen battery pack te hebben. Bij Lipo's is er geen sprake van een sequentie, en al zeker niet van opzettelijk je batterij ontladen (tenzij, opzettelijk aan een esc en motor aangesloten... )
Greetz!
T.
Dat is nu eens een toffe uitleg se
-
piper_heidsieck
- Forum Maniac
De lipo-batterijontlading tot 3,8 V voor opslag wordt aanbevolen door de batterijverkoper en ik heb er altijd op aangedrongen. Omdat ik probeerde een 2200mah 4s gedurende 1 maand zonder ontlading te plaatsen, ging hij uiteindelijk dood toen ik hem weer oppakte.
-
Bruce
- Nieuw lid
Lipo's op storage zetten is echt wel een must, als je ze een tijdje niet gaat gebruiken, zoals in de winter bijvoorbeeld, anders gaan ze inderdaad niet lang mee.
Ze laden wel op, maar verliezen snel aan kracht.
Als je lipo's op storage zet, check ze ook regelmatig (minstens 1 keer per maand), zodat de storage lading op pijl blijft.
Ze laden wel op, maar verliezen snel aan kracht.
Als je lipo's op storage zet, check ze ook regelmatig (minstens 1 keer per maand), zodat de storage lading op pijl blijft.
Carpe Diem!
-
Fg Dude
- Actief lid
Idd , Check ze maandelijks op storage en anders eens een balance charge en terug Un-loaden op storage of anders genoemd '' Een Storage Charge '' doen.
Zeker en vast NIET volledig geladen steeds weg leggen en vergeten te gebruiken.
Mijn eerste Lipo 2S zit momenteel in een Blikken doos , Ze is open gebarsten en staat letterlijk op het punt van elk moment in brand te schieten. En zo zit ze al ongeveer 7 maanden in die doos.
Koop je vast en zeker een goeie lader. Ik heb mij een SkyRC Q200 Destijds aangeschaft. Daar kan je eigenlijk alles mee. Maar je hebt goedkoper ook.
Voor mijzelf heb ik liefst een display zodat ik zie wat er gebeurd.
Zeker en vast NIET volledig geladen steeds weg leggen en vergeten te gebruiken.
Mijn eerste Lipo 2S zit momenteel in een Blikken doos , Ze is open gebarsten en staat letterlijk op het punt van elk moment in brand te schieten. En zo zit ze al ongeveer 7 maanden in die doos.
Koop je vast en zeker een goeie lader. Ik heb mij een SkyRC Q200 Destijds aangeschaft. Daar kan je eigenlijk alles mee. Maar je hebt goedkoper ook.
Voor mijzelf heb ik liefst een display zodat ik zie wat er gebeurd.
-
Nismo
- Nieuw lid
8 berichten
• Pagina 1 van 1
Terug naar Batterijen / Laders
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten
-
- Advertisement