-
- Advertisement
Carbon-z Cub!
8 berichten
• Pagina 1 van 1
Carbon-z Cub!
Op vraag van sommige leden die vroegen om een nieuwe topic te maken van de Z-cub
Ik heb de BNF gekocht met de a3sx systeem.
Niet kopen de asx systeem werk niet goed.
Op net staan vele filmpjes waar ze de beast 60e crashen.
Ik heb de a3sx eruit gehaald en vervangen door een degelijke futuba ontvanger.
De z-cub vliegt zeer gemoedelijk, stall snelheid is lager dan van de funcub. Alle newbies zouden deze moeten aanschaffen.
Bij full throttle vliegt ie 90° de lucht in. op de club heeft ie twee cularissen in de lucht getrokken. Cularis is een zwever van 2,6m, geen kleine zwever. Bij het landen gewoon de motor afzetten en de flaps op 45° net als bij een zwever. Hij komt zachtjes neer. Spot landingen binnen 10 meter is mogelijk.
De handleiding is een ramp. Schroeven zijn niet genummerd, sommige dubbel en andere te weinig. Ik heb effe gevloekt en mijn eigen collectie schroeven en bouten uit de kast gehaald. De motor bevestigd, de rudder geplakt met epoxy.
landings gear vast geschroeft. De studs onder de vleugels is professioneel ontworpen, in paar seconden zijn ze geistalleerd voor de vlucht. De prop is zeer goed belanceerd. Na 2 uur puzzelen is ie klaar voor maiden. Je verliest veel tijd door de onprofessionele handleiding.
Eerste vlucht met 6s 2500 20c. De lipo moet tegen motor liggen voor het zwaartepunt.
De lipo is veel te zwak en krijg het gevoel dat ie op 60% van de totale power vliegt.
Als je op 4s of 5s wilt vliegen moet je de speedcontroller settings veranderen anders start ie niet.
Tweede vlucht 2x 6S 2500 20c in para en nu voel je de echte power van de 50size motor. Bij de start full throttle en na 6 meters zijn de wielen van de grond. De flaps op 25° en hij stijgt 10 meters. De flaps kan je mixen met de aelerons zodat je Zeer snelle rollen kunt maken. De Rudder gemixt op de rolroeren zodat ie mooi in de bocht ga hangen.
Ik vlieg algemeen met warbirds en funjetachtige heigh speed modellen maar deze z-cub is een mooie aanwinst in mijn collectie. De z-cub voelt zo aan "don't worry, just fly without stress". Bij 2 a 3 beaufort voel je nauwelijks.
Dit vliegtuig is tot de laatste euro waard. Zeer licht en stevig gebouwd, betrouwbaar, goedkoop, zeer mooie vliegeigenschap, voelt aan als een houten kist.
Optional Accessories:
- Float set (EFL1045017)
- Camera mount (1045023)
- Tow release sevo
Ik heb de BNF gekocht met de a3sx systeem.
Niet kopen de asx systeem werk niet goed.
Op net staan vele filmpjes waar ze de beast 60e crashen.
Ik heb de a3sx eruit gehaald en vervangen door een degelijke futuba ontvanger.
De z-cub vliegt zeer gemoedelijk, stall snelheid is lager dan van de funcub. Alle newbies zouden deze moeten aanschaffen.
Bij full throttle vliegt ie 90° de lucht in. op de club heeft ie twee cularissen in de lucht getrokken. Cularis is een zwever van 2,6m, geen kleine zwever. Bij het landen gewoon de motor afzetten en de flaps op 45° net als bij een zwever. Hij komt zachtjes neer. Spot landingen binnen 10 meter is mogelijk.
De handleiding is een ramp. Schroeven zijn niet genummerd, sommige dubbel en andere te weinig. Ik heb effe gevloekt en mijn eigen collectie schroeven en bouten uit de kast gehaald. De motor bevestigd, de rudder geplakt met epoxy.
landings gear vast geschroeft. De studs onder de vleugels is professioneel ontworpen, in paar seconden zijn ze geistalleerd voor de vlucht. De prop is zeer goed belanceerd. Na 2 uur puzzelen is ie klaar voor maiden. Je verliest veel tijd door de onprofessionele handleiding.
Eerste vlucht met 6s 2500 20c. De lipo moet tegen motor liggen voor het zwaartepunt.
De lipo is veel te zwak en krijg het gevoel dat ie op 60% van de totale power vliegt.
Als je op 4s of 5s wilt vliegen moet je de speedcontroller settings veranderen anders start ie niet.
Tweede vlucht 2x 6S 2500 20c in para en nu voel je de echte power van de 50size motor. Bij de start full throttle en na 6 meters zijn de wielen van de grond. De flaps op 25° en hij stijgt 10 meters. De flaps kan je mixen met de aelerons zodat je Zeer snelle rollen kunt maken. De Rudder gemixt op de rolroeren zodat ie mooi in de bocht ga hangen.
Ik vlieg algemeen met warbirds en funjetachtige heigh speed modellen maar deze z-cub is een mooie aanwinst in mijn collectie. De z-cub voelt zo aan "don't worry, just fly without stress". Bij 2 a 3 beaufort voel je nauwelijks.
Dit vliegtuig is tot de laatste euro waard. Zeer licht en stevig gebouwd, betrouwbaar, goedkoop, zeer mooie vliegeigenschap, voelt aan als een houten kist.
Optional Accessories:
- Float set (EFL1045017)
- Camera mount (1045023)
- Tow release sevo
-
warthox
- Lid op training
- Berichten: 93
- Geregistreerd: 09 Aug 2012, 21:57
Mooie landing
Als je met wat wind vliegt zal je hem zeker verticaal kunnen landen
Dat doe ik met de funcup ook wel eens.
Misschien kun je eens bij ons langskomen om te vliegen
Bij interesse stuur ik je graag het adres door.
groeten
Als je met wat wind vliegt zal je hem zeker verticaal kunnen landen
Dat doe ik met de funcup ook wel eens.
Misschien kun je eens bij ons langskomen om te vliegen
Bij interesse stuur ik je graag het adres door.
groeten
-
piper_heidsieck
- Forum Maniac
- Berichten: 1047
- Geregistreerd: 09 Apr 2012, 15:08
- Woonplaats: Oost-vlaanderen /
Ik ben van scherpenheuvel.
-
warthox
- Lid op training
- Berichten: 93
- Geregistreerd: 09 Aug 2012, 21:57
warthox schreef:Ik ben van scherpenheuvel.
In dat geval een "scherpe" bocht maken richting Pottes
-
piper_heidsieck
- Forum Maniac
- Berichten: 1047
- Geregistreerd: 09 Apr 2012, 15:08
- Woonplaats: Oost-vlaanderen /
Ligt niet bij de deur.
161 km.
U kan ook naar mij komen
161 km.
U kan ook naar mij komen
-
warthox
- Lid op training
- Berichten: 93
- Geregistreerd: 09 Aug 2012, 21:57
Ik zal er naartoe vliegen
Het is inderdaad best wel ver
Het is inderdaad best wel ver
-
piper_heidsieck
- Forum Maniac
- Berichten: 1047
- Geregistreerd: 09 Apr 2012, 15:08
- Woonplaats: Oost-vlaanderen /
Hey thanks Warthox! Da's een mooie post, interessant, en goeie info voor de geïnteresseerden.
Een meerwaarde voor ons forum
Het lijkt me inderdaad een erg goed model voor beginners, maar ook voor gevorderden die op zondag eens vlug van de grond willen zonder veel gefoefel... Dat komt dubbelzinniger over dan het bedoeld is... haha.
T.
Een meerwaarde voor ons forum
Het lijkt me inderdaad een erg goed model voor beginners, maar ook voor gevorderden die op zondag eens vlug van de grond willen zonder veel gefoefel... Dat komt dubbelzinniger over dan het bedoeld is... haha.
T.
Thanks for visiting my YouTube channel!
https://www.youtube.com/user/CrosstownTee
Reely Wild Hawk [upgraded with MicroJet V3]
Durafly F4U Corsair [Beautiful]
Max Thrust Riot [Trainer/Acro]
Spektrum DX6i
https://www.youtube.com/user/CrosstownTee
Reely Wild Hawk [upgraded with MicroJet V3]
Durafly F4U Corsair [Beautiful]
Max Thrust Riot [Trainer/Acro]
Spektrum DX6i
-
CrosstownTee
- Beheerder
- Berichten: 950
- Geregistreerd: 20 Jul 2012, 22:06
- Woonplaats: Elst, Brakel - Oost-Vlaanderen
CrosstownTee schreef:Hey thanks Warthox! Da's een mooie post, interessant, en goeie info voor de geïnteresseerden.
Een meerwaarde voor ons forum
Het lijkt me inderdaad een erg goed model voor beginners, maar ook voor gevorderden die op zondag eens vlug van de grond willen zonder veel gefoefel... Dat komt dubbelzinniger over dan het bedoeld is... haha.
T.
Every man's dream
-
piper_heidsieck
- Forum Maniac
- Berichten: 1047
- Geregistreerd: 09 Apr 2012, 15:08
- Woonplaats: Oost-vlaanderen /
8 berichten
• Pagina 1 van 1
Terug naar Electro Vliegtuigen
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten
-
- Advertisement