-
- Advertisement
Blade 120 sr met dx6i
14 berichten
• Pagina 1 van 2 • 1, 2
Blade 120 sr met dx6i
Beginners tips en instellingen
Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk
-
dpsmets
- Nieuw lid
Hallo forum,
Ik ben nieuw in het vliegen en heb al enige tijd info verzameld op het internet,om tot de conclusie te komen dat ik beter met een fp dan een cp kan beginnen .
Heb daarom ook een blade 120 sr gekocht met een dx6i zender erbij. Wie kan mij helpen met beginnersinstellingen voor de zender en miss wat nuttige tips .alvast heel erg bedankt !!
Ik ben nieuw in het vliegen en heb al enige tijd info verzameld op het internet,om tot de conclusie te komen dat ik beter met een fp dan een cp kan beginnen .
Heb daarom ook een blade 120 sr gekocht met een dx6i zender erbij. Wie kan mij helpen met beginnersinstellingen voor de zender en miss wat nuttige tips .alvast heel erg bedankt !!
-
dpsmets
- Nieuw lid
Welkom! Ik zou beginnen met de settings uit het boekje met eventueel iets meer expo. Zo is hij minder nerveus.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
-
de79
- Actief lid
Oké bedankt voor de snelle reactie.
Ik had t boekje ook al doorgelezen maar omdat ik nog weinig tot geen verstand ervan heb,weet ik ook niet egt waar de verschillende instellingen voor zijn.. maar goed,de expo verhogen,wat doet dat precies.ik ga het in ieder geval proberen vanmiddag
Ik had t boekje ook al doorgelezen maar omdat ik nog weinig tot geen verstand ervan heb,weet ik ook niet egt waar de verschillende instellingen voor zijn.. maar goed,de expo verhogen,wat doet dat precies.ik ga het in ieder geval proberen vanmiddag
-
dpsmets
- Nieuw lid
Moet je in het menu dr/expo eens kijken. Expo hoger instellen wil zeggen dat de sticks minder direct reageren rond het middelpunt
-
de79
- Actief lid
Heb het geprobeerd en je merkt t wel ja moet nog wel flink gaan oefenen maar dat gaat helemaal goed komen.Bedankt ! Als er nog mensen zijn met meer tips hoor ik ze graag !
-
dpsmets
- Nieuw lid
Hey, ik heb ook een 120SR, en kan je om te beginnen alvast aanraden van voorlopig binnen te blijven ermee. Ze zeggen dat je er buiten ook mee kan, maar dan moet het echt compleet windstil zijn. Bij het minste zuchtje gaat de SR zich proberen corrigeren, maar meestal leidt dat tot erg rare en onvoorspelbare reacties; ook jij wil dan corrigeren en (zeker in't begin) komt dat zelden goed
Ik heb gemerkt dat je een beetje een leercurve hebt om 'm proper te doen opstijgen en landen, maar dat heeft eigenlijk vooral met 'throttle management' te maken; de manier waarop je van niks naar halverwege throttle gaat, en omgekeerd om te landen ook.
Laag over de vloer vliegen is redelijk moeilijk, vond ik, de SR heeft precies wel wat last van z'n eigen turbulentie.
Bij mij heeft het ongeveer een week geduurd, met elke dag een paar keer vliegen, voordat ik comfortabel rondjes in de living kon vliegen.
En tja, z'n canopy is al wat gebarsten, en da's niet van netjes te landen natuurlijk
Als je niets probeert ermee, zal je't niet leren ook, dus probeer niet te veel schrik te hebben voor schade; tenslotte zijn alle stukjes verkrijg- en vervangbaar.
Greetz!
T.
Ik heb gemerkt dat je een beetje een leercurve hebt om 'm proper te doen opstijgen en landen, maar dat heeft eigenlijk vooral met 'throttle management' te maken; de manier waarop je van niks naar halverwege throttle gaat, en omgekeerd om te landen ook.
Laag over de vloer vliegen is redelijk moeilijk, vond ik, de SR heeft precies wel wat last van z'n eigen turbulentie.
Bij mij heeft het ongeveer een week geduurd, met elke dag een paar keer vliegen, voordat ik comfortabel rondjes in de living kon vliegen.
En tja, z'n canopy is al wat gebarsten, en da's niet van netjes te landen natuurlijk
Als je niets probeert ermee, zal je't niet leren ook, dus probeer niet te veel schrik te hebben voor schade; tenslotte zijn alle stukjes verkrijg- en vervangbaar.
Greetz!
T.
Thanks for visiting my YouTube channel!
https://www.youtube.com/user/CrosstownTee
Reely Wild Hawk [upgraded with MicroJet V3]
Durafly F4U Corsair [Beautiful]
Max Thrust Riot [Trainer/Acro]
Spektrum DX6i
Spektrum DX6i
-
CrosstownTee
- Beheerder
He T ,
Bedankt voor je reactie,
Heb t al een aantal keren geprobeerd binnen te vliegen maar heb echt weinig ruimte ervoor,elke keer bij het opstijgen komt ie tegen de. Muur of iets aan.
Nog niets kapot gelukkig maar krijg hem nog niet echt stabiel .
Blijven oefenen ,ga ik zeker doen .wat voor zender heb je trouwens ? Gr maikel
Bedankt voor je reactie,
Heb t al een aantal keren geprobeerd binnen te vliegen maar heb echt weinig ruimte ervoor,elke keer bij het opstijgen komt ie tegen de. Muur of iets aan.
Nog niets kapot gelukkig maar krijg hem nog niet echt stabiel .
Blijven oefenen ,ga ik zeker doen .wat voor zender heb je trouwens ? Gr maikel
-
dpsmets
- Nieuw lid
Een dX6i, zoals jij
Thanks for visiting my YouTube channel!
Spektrum DX6i
Spektrum DX6i
-
CrosstownTee
- Beheerder
Oké dan heb jij nog iets van basisinstellingen voor me? De expo heb ik al veranderd . Gr
-
dpsmets
- Nieuw lid
14 berichten
• Pagina 1 van 2 • 1, 2
Terug naar Electro Helicopters
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten
-
- Advertisement