-
- Advertisement
DJI F450 - raar throttle "probleem"?
8 berichten
• Pagina 1 van 1
DJI F450 - raar throttle "probleem"?
Heeft er hier iemand per ongeluk dezelfde combinatie?
- DJI F450
- Naza V2 GPS
- Futaba T8J
Ik heb pas alles geinstaleerd en ook de beschikbare firmware updates gedaan. (Naza assistant v2.20, firmware versie 4.02)
Alles is gecalibreerd (gps, futaba) alle functies zoals RTH, IOC kunnen allemaal aangestuurd worden via de nodige 3weg schakelaars op de zender.
Mijn "probleem" dat evengoed geen probleem zou kunnen zijn :
Ik zet de zender in Atti mode. Daarna start ik de motoren door de 2 sticks naar elkaar toe te bewegen. Dan zou je dus de throttle hendel lanzaam moeten omhoog duwen om zo de motoren op een gecontroleerde manier sneller te laten draaien tot de quadcopter loskomt.
Hier is dus het rare fenomeen. In GPS of Atti mode, mag je de gashendel bewegen tot net onder de helft, de motoren blijven gewoon hetzelfde draaien. eens je voorbij/rond de helft komt, schieten de motoren ineens naar een hogere versnelling. Kom je terug onder de helft, gaan ze ook weer even snel terug naar de "idle" stand. Ik stel me dan voor dat als dit in de lucht ook nog zo werkt en je wilt de quad laten dalen, dan valt hij gewoon als een blok uit de lucht omdat de motoren gaan stationair draaien...
Is dit normaal? In de manuele mode is dit dus niet, en werken de motoren/gashendel normaal, maar dit is niet aan te raden om in de manuele stand te "leren vliegen"
Hopelijk is mijn post begrijpelijk :)
- DJI F450
- Naza V2 GPS
- Futaba T8J
Ik heb pas alles geinstaleerd en ook de beschikbare firmware updates gedaan. (Naza assistant v2.20, firmware versie 4.02)
Alles is gecalibreerd (gps, futaba) alle functies zoals RTH, IOC kunnen allemaal aangestuurd worden via de nodige 3weg schakelaars op de zender.
Mijn "probleem" dat evengoed geen probleem zou kunnen zijn :
Ik zet de zender in Atti mode. Daarna start ik de motoren door de 2 sticks naar elkaar toe te bewegen. Dan zou je dus de throttle hendel lanzaam moeten omhoog duwen om zo de motoren op een gecontroleerde manier sneller te laten draaien tot de quadcopter loskomt.
Hier is dus het rare fenomeen. In GPS of Atti mode, mag je de gashendel bewegen tot net onder de helft, de motoren blijven gewoon hetzelfde draaien. eens je voorbij/rond de helft komt, schieten de motoren ineens naar een hogere versnelling. Kom je terug onder de helft, gaan ze ook weer even snel terug naar de "idle" stand. Ik stel me dan voor dat als dit in de lucht ook nog zo werkt en je wilt de quad laten dalen, dan valt hij gewoon als een blok uit de lucht omdat de motoren gaan stationair draaien...
Is dit normaal? In de manuele mode is dit dus niet, en werken de motoren/gashendel normaal, maar dit is niet aan te raden om in de manuele stand te "leren vliegen"
Hopelijk is mijn post begrijpelijk :)
-
houseofdreams
- Nieuw lid
- Berichten: 7
- Geregistreerd: 29 Dec 2013, 21:47
Je had beter de dji phantom gekocht. Daar zijn die problemen niet.
Mijne dji vliegt zeer goed zenne.
Mijne dji vliegt zeer goed zenne.
-
warthox
- Lid op training
- Berichten: 93
- Geregistreerd: 09 Aug 2012, 21:57
warthox schreef:Je had beter de dji phantom gekocht. Daar zijn die problemen niet.
Mijne dji vliegt zeer goed zenne.
Heb het gevonden op een of ander engelstalig forum. Blijkbaar is dit geen probleem, maar gewoon een nieuwe manier van opstijgen, een soort van semi automatische opstijg-functie...
En smaken verschillen, maar ik ben persoonlijk niet te vidnen voor de look van de phantom...
Vandaag dus na de zekerheid te hebben dat er niks mis was, de eerste vlucht gehad, en vliegt als een droom.. super stabiel. Ik heb wel alleen nog maar de Atti mode geprobeerd, nog niet de GPS mode, die zou nog stabieler moeten zijn..
-
houseofdreams
- Nieuw lid
- Berichten: 7
- Geregistreerd: 29 Dec 2013, 21:47
Ieps,
Lees eens hier: http://www.djiguys.com/Forum/viewtopic.php?f=11&t=1750
Lijkt 'normaal' te zijn vanaf v. 3.16 van de firmware...
Opstijgen in Manual mode dan maar?
T.
Lees eens hier: http://www.djiguys.com/Forum/viewtopic.php?f=11&t=1750
Lijkt 'normaal' te zijn vanaf v. 3.16 van de firmware...
Opstijgen in Manual mode dan maar?
T.
Thanks for visiting my YouTube channel!
https://www.youtube.com/user/CrosstownTee
Reely Wild Hawk [upgraded with MicroJet V3]
Durafly F4U Corsair [Beautiful]
Max Thrust Riot [Trainer/Acro]
Spektrum DX6i
https://www.youtube.com/user/CrosstownTee
Reely Wild Hawk [upgraded with MicroJet V3]
Durafly F4U Corsair [Beautiful]
Max Thrust Riot [Trainer/Acro]
Spektrum DX6i
-
CrosstownTee
- Beheerder
- Berichten: 950
- Geregistreerd: 20 Jul 2012, 22:06
- Woonplaats: Elst, Brakel - Oost-Vlaanderen
CrosstownTee schreef:Ieps,
Lees eens hier: http://www.djiguys.com/Forum/viewtopic.php?f=11&t=1750
Lijkt 'normaal' te zijn vanaf v. 3.16 van de firmware...
Opstijgen in Manual mode dan maar?
T.
Dat heb ik nog niet gedurft :)
Maar op zich is het heel eenvoudig... Gewoon motors opstarten, rustig boven de 10% gaan zodat ze niet direct terug stilvallen, dan rustig naar de 50% gaan en een paar seconden later, zonder eigenlijk veel te moeten doen zweeft de quad boven de grond... Ik kan wel aannemen, dat mensen de de overstap van voor deze update meegemaakt hebben, toch liever de keuze zouden willen tussen de oude en de nieuwe manier, maar ik weet niet beter, en het werkt goed, dus ja... geen probleem :)
Nu alles rustig gewoon worden en dan binnekort upgraden naar FPV. Als je de beelden ziet die sommige ermee kunnen maken... kan bijna niet wachten tot ik mijn gopro erop kan zetten.
Alleen nog wat verder zoeken naar de beste batterij(en), ik zou toch liefst minstens een 10 a 15 minuten willen vliegen.
-
houseofdreams
- Nieuw lid
- Berichten: 7
- Geregistreerd: 29 Dec 2013, 21:47
houseofdreams schreef:[Gewoon motors opstarten, rustig boven de 10% gaan zodat ze niet direct terug stilvallen, dan rustig naar de 50% gaan en een paar seconden later, zonder eigenlijk veel te moeten doen zweeft de quad boven de grond... Ik kan wel aannemen, dat mensen de de overstap van voor deze update meegemaakt hebben, toch liever de keuze zouden willen tussen de oude en de nieuwe manier, maar ik weet niet beter, en het werkt goed, dus ja... geen probleem :)
De bedoeling van deze manier is dat je na het opstarten van de motoren de gasstick direkt boven de 50% brengt .
Theoretisch zou je vol gas kunnen geven tot de kopter 1-2 meter inde lucht is.
Te veel mensen waren te bang voor de start , en dan reageerden de gyro,s al en viel de kopter om , en als je dan niet snel genoeg je gas dicht hat ging er een fet van een regelaar kapot.
Mvg Johan
Fulltime kopterbouwer en modelvlieger
-
plotterwelt
- Nieuw lid
- Berichten: 12
- Geregistreerd: 04 Sep 2014, 07:12
- Woonplaats: Oss , Brabant,Netherlands
Ik heb zelf ook een fc40 en wat er gebeurt is dat je gewoon blijft zweven, de sticks slaan automatisch terug naar het midden, en als je vanuit grote hoogte bang bent te vallen vanuit de lucht, niet zijn haha als je de throttle helemaal naar beneden doet zal die nog niet uitvallen
Bo
Bo
-
Bo033
- Nieuw lid
- Berichten: 3
- Geregistreerd: 27 Sep 2014, 09:34
Ik dacht precies hetzelfde eerlijk gezegd toen ik het zag, maar of hij hoverd als je alles loslaat (dus geen idle en vallen) en throttle lager als 50% tot 0% zal niet de motors uitzetten wat bij stilstaan op de grond wel het geval is :)
Bo
Bo
-
Bo033
- Nieuw lid
- Berichten: 3
- Geregistreerd: 27 Sep 2014, 09:34
8 berichten
• Pagina 1 van 1
Terug naar Multicopters & Speciale heli's
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten
-
- Advertisement