-
- Advertisement
motor latrax teton stuk voor de 2de maal
10 berichten
• Pagina 1 van 1
motor latrax teton stuk voor de 2de maal
Hallo,
Even voorstellen, ik ben hier nieuw, mijn naam is Glenn De Cort, 37 jaar
Ik heb een rc autootje gekocht voor mijn zoontje. (en ook een beetje voor papa )
Nu zit ik voor de 2de maal met een stuk motortje.
Ik had hem gekocht via toemen modelbouw, in pakket vorm met een lipo batterij.
Na enkele rijden was het al gedaan met spelen, heb hem dan ook terug opgestuurd ter reparatie.
Erg lang weggeweest, om hem dan uiteindelijk gemaakt terug te krijgen.
Ze adviseerden me in combinatie met de lipo niet langer als 5 minuutjes te rijden, wegens oververhitting
en misschien terug een kapot motortje te riskeren.
Ondertussen 2de keer stuk, de 5 minuten regel in acht genomen, nu zou het wel is kunnen dat de overbelasting komt
van met de lipo in het gras te rijden, moet dan extra werken en in combinatie met de lipo zou het motortje weer redelijk
vlug overbelast kunnen zijn.
Nu vind ik 1 dan moeten ze het zo maar niet verkopen en ten tweede als je filmpjes van een latrax teton bekijkt,
deze racen door alle mogelijke omstandigheden, gaan van water tot modder, gras en kiezelsteentjes.
Dus zou je denken dat deze autootjes toch wel tegen een stootje kunnen??
Niks blijkt minder waar te zijn. Of zou het kunnen als bij wonder dat mijn probleem verholpen zou zijn met het gebruiken van een NiMh accu zou verholpen zijn?
Zo ja welke soort NiMh accu kan ik dan best aanschaffen?
En is het moeilijk om zelf een nieuw motortje te plaatsen? Ik heb reeds jullie tutorial over solderen bekeken, lijkt mij best doenbaar.
Alvast bedankt om mij verder te helpen.
Even voorstellen, ik ben hier nieuw, mijn naam is Glenn De Cort, 37 jaar
Ik heb een rc autootje gekocht voor mijn zoontje. (en ook een beetje voor papa )
Nu zit ik voor de 2de maal met een stuk motortje.
Ik had hem gekocht via toemen modelbouw, in pakket vorm met een lipo batterij.
Na enkele rijden was het al gedaan met spelen, heb hem dan ook terug opgestuurd ter reparatie.
Erg lang weggeweest, om hem dan uiteindelijk gemaakt terug te krijgen.
Ze adviseerden me in combinatie met de lipo niet langer als 5 minuutjes te rijden, wegens oververhitting
en misschien terug een kapot motortje te riskeren.
Ondertussen 2de keer stuk, de 5 minuten regel in acht genomen, nu zou het wel is kunnen dat de overbelasting komt
van met de lipo in het gras te rijden, moet dan extra werken en in combinatie met de lipo zou het motortje weer redelijk
vlug overbelast kunnen zijn.
Nu vind ik 1 dan moeten ze het zo maar niet verkopen en ten tweede als je filmpjes van een latrax teton bekijkt,
deze racen door alle mogelijke omstandigheden, gaan van water tot modder, gras en kiezelsteentjes.
Dus zou je denken dat deze autootjes toch wel tegen een stootje kunnen??
Niks blijkt minder waar te zijn. Of zou het kunnen als bij wonder dat mijn probleem verholpen zou zijn met het gebruiken van een NiMh accu zou verholpen zijn?
Zo ja welke soort NiMh accu kan ik dan best aanschaffen?
En is het moeilijk om zelf een nieuw motortje te plaatsen? Ik heb reeds jullie tutorial over solderen bekeken, lijkt mij best doenbaar.
Alvast bedankt om mij verder te helpen.
-
GlennDC
- Nieuw lid
- Berichten: 2
- Geregistreerd: 15 Nov 2015, 02:33
Van harte welkom Glenn.
Je kan gewoon de motor vervangen door een ander merk maar dan moet je wel weten wat de huidige regelaar aankan.
Die is meestal gemakkelijk te vervangen maar om verdere problemen te vermijden zou ik toch voor een nieuwe set gaan, dit wil zeggen een nieuwe motor met regelaar.
Want mss is de regelaar wel het probleem is deze situatie ?
Het zal wel wat kosten maar dan ben je tenminste zeker.
Mvg,
RSSD
Je kan gewoon de motor vervangen door een ander merk maar dan moet je wel weten wat de huidige regelaar aankan.
Die is meestal gemakkelijk te vervangen maar om verdere problemen te vermijden zou ik toch voor een nieuwe set gaan, dit wil zeggen een nieuwe motor met regelaar.
Want mss is de regelaar wel het probleem is deze situatie ?
Het zal wel wat kosten maar dan ben je tenminste zeker.
Mvg,
RSSD
Life is a bitch, fly away from it...
-
RSSD
- Beheerder
- Berichten: 4316
- Geregistreerd: 02 Apr 2011, 12:23
- Woonplaats: Vladslo
Bedankt voor het antwoord alvast. Naar welk merk van motor en regelaar kan ik best gaan?
Graag wat advies, want heb er echt geen flauw idee van wat goed is en wat slecht.
Mvg Glenn
Graag wat advies, want heb er echt geen flauw idee van wat goed is en wat slecht.
Mvg Glenn
-
GlennDC
- Nieuw lid
- Berichten: 2
- Geregistreerd: 15 Nov 2015, 02:33
Dat hangt natuurlijk ook af van je budget hé.
Kijk eens rond wat je kan krijgen voor op schaal 1/18.
Mvg,
RSSD
Kijk eens rond wat je kan krijgen voor op schaal 1/18.
Mvg,
RSSD
Life is a bitch, fly away from it...
-
RSSD
- Beheerder
- Berichten: 4316
- Geregistreerd: 02 Apr 2011, 12:23
- Woonplaats: Vladslo
Je grootste probleem is dat je auto standaard met een brushed motor komt. Dit type motor komt in veel RTR kits, en is eigenlijk "junk", om het rap te zeggen. De borstels van die motortjes branden snel door. Enkele malen rijden is wel snel, maar het merk dat je aangeeft ken ik persoonlijk niet. Zou er niet van verschieten als deze van slechte kwaliteit zijn. De brushed motor op mijn Traxxas Slash begaf het na zo'n 5 maanden. Altijd gereden op NIMH's wel.
Nu gaan we er wel van uit dat het de motor is. Wat gebeurt er juist, hoe merk je dat hij stuk is, wat doet hij dan? Kan evengoed een stukke regelaar zijn, of een kapotte LiPo.
Moest het echt telkens een kapotte motor zijn, dan zou ik eens kijken naar een brushless setje. Hiervoor moet je ook de regelaar vervangen dan, maar je hebt al een kitje vanaf 40€! (En brushless gaat 2x zo hard :) )
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=44991
Nu gaan we er wel van uit dat het de motor is. Wat gebeurt er juist, hoe merk je dat hij stuk is, wat doet hij dan? Kan evengoed een stukke regelaar zijn, of een kapotte LiPo.
Moest het echt telkens een kapotte motor zijn, dan zou ik eens kijken naar een brushless setje. Hiervoor moet je ook de regelaar vervangen dan, maar je hebt al een kitje vanaf 40€! (En brushless gaat 2x zo hard :) )
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=44991
-
andreas
- Globale moderator
- Berichten: 1624
- Geregistreerd: 06 Mrt 2012, 18:03
Eerst en vooral snap ik niet waarom een rc auto werkt met een Lipo, dit is sowieso problemen!
NIMH moet je hebben....
en inderdaad zoals Andreas zegt, check of je het motortje niet kan vervangen door een brushless....
geef de hele setup eens door, dan kunnen we eens kijken wat beste oplossing kan zijn..
Greetz
NIMH moet je hebben....
en inderdaad zoals Andreas zegt, check of je het motortje niet kan vervangen door een brushless....
geef de hele setup eens door, dan kunnen we eens kijken wat beste oplossing kan zijn..
Greetz
Landen is eigenlijk gecontroleerd neerstorten....
Dus, ben goe bezig
Dus, ben goe bezig
-
Delanghe
- Geavanceerd lid
- Berichten: 715
- Geregistreerd: 20 Okt 2012, 18:46
Bijna alle RC auto's rijden op lipo...
-
andreas
- Globale moderator
- Berichten: 1624
- Geregistreerd: 06 Mrt 2012, 18:03
andreas schreef:Bijna alle RC auto's rijden op lipo...
Reden waarom geen lipo (tenzij dit 't afgelope jaar veranderd is)
Lipo's mag je niet leegrijden (anders beschadig je de lipocellen)
Nimh kan geen kwaad van onder een bepaald voltage te gaan
Nimh levert niet meer dan nodig
Lipo kan wanneer gevraagd wordt, heel wat meer Ampere sturen, wat nefast is voor de levensduur.
Landen is eigenlijk gecontroleerd neerstorten....
Dus, ben goe bezig
Dus, ben goe bezig
-
Delanghe
- Geavanceerd lid
- Berichten: 715
- Geregistreerd: 20 Okt 2012, 18:46
Ik rij competitie, je ziet daar NIEMAND met Nimh rijden.
Regelaars van tegenwoordig heb een cutoff systeem. Zelf instelbaar op welk voltage.
Alles is brushless en is gemaakt op Lipo, dus het kan die extra Amps wel aan
Regelaars van tegenwoordig heb een cutoff systeem. Zelf instelbaar op welk voltage.
Alles is brushless en is gemaakt op Lipo, dus het kan die extra Amps wel aan
-
andreas
- Globale moderator
- Berichten: 1624
- Geregistreerd: 06 Mrt 2012, 18:03
Ok... Blijkbaar ben ik er wel te lang uit
Landen is eigenlijk gecontroleerd neerstorten....
Dus, ben goe bezig
Dus, ben goe bezig
-
Delanghe
- Geavanceerd lid
- Berichten: 715
- Geregistreerd: 20 Okt 2012, 18:46
10 berichten
• Pagina 1 van 1
Terug naar R/C Algemene vragen en info
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten
-
- Advertisement