-
- Advertisement
hoi nieuw en hoop hier wat begeleiding ...
10 berichten
• Pagina 1 van 1
hoi nieuw en hoop hier wat begeleiding ...
Hallo , ik ben gebeten door de rc bacterie ..na jaren zee aquarium houden ..word het tijd voor iets anders een oude passie van mij is rc vliegen heb ik altijd al willen doen ...zoals mijn gebr naam al zegt ben ik grote fan van de airwolf heli ...natte droom ...voorlopig toch nog ,ik ben van beroep mecanieker /carrosier met ook veel electronica ervaring ik heb al uuuuuren gesleten op rc syms ...en hoop mezelf ooit een mooie heli te bouwen ,echter wil ik eerst nog veeeeel leren over het hoe en waar ,ik zal alvast beginnen met het lezen van dit forum , er zijn vele dingen waar ik graag ook wat antwoorden op wil krijgen vb... batterijen of turbinne ...voor en nadelen ... en welke heli raden jullie aan om als beginner mee te leren ...alvorens vele euros te doen crashen ...ja ik ben realistish... ... ik hoop via deze weg leuke mensen te leren kennen die hun passie en goede raad willen delen
alvast bedankt
mvg boris ..aka airwolf .
alvast bedankt
mvg boris ..aka airwolf .
-
airwolf
- Nieuw lid
- Berichten: 6
- Geregistreerd: 07 Mrt 2016, 22:24
- Woonplaats: keerbergen
Hey Boris,
allereerst welgekomen op het forum...
en ja, eens de microbe gebeten heeft, is niet gemakkelijk om er weer vanaf te geraken...
Heli's op batterijen zijn tegenwoordig een must.
Benzine vraagt veel onderhoud en vergeet vooral het lawaai niet.
Op veel plaatsen tolereren ze het gewoon niet meer.
Goede instappers zijn FP modellen zoals de Blade 120SR en de Nine Eagles Solo Pro.
Er zijn verschillende FP modellen waar je de eerste stappen mee kunt aanleren.
Als je echter al veel ervaring hebt op de sim zoals je zelf zegt zou ik toch beginnen met een goedkope CP heli.
Je hoeft heus geen honderden euros uit te geven.
Net iets uitdagender maar heb je meteen meer voldoening van als je het onder de knie hebt...
Mvg,
RSSD
allereerst welgekomen op het forum...
en ja, eens de microbe gebeten heeft, is niet gemakkelijk om er weer vanaf te geraken...
Heli's op batterijen zijn tegenwoordig een must.
Benzine vraagt veel onderhoud en vergeet vooral het lawaai niet.
Op veel plaatsen tolereren ze het gewoon niet meer.
Goede instappers zijn FP modellen zoals de Blade 120SR en de Nine Eagles Solo Pro.
Er zijn verschillende FP modellen waar je de eerste stappen mee kunt aanleren.
Als je echter al veel ervaring hebt op de sim zoals je zelf zegt zou ik toch beginnen met een goedkope CP heli.
Je hoeft heus geen honderden euros uit te geven.
Net iets uitdagender maar heb je meteen meer voldoening van als je het onder de knie hebt...
Mvg,
RSSD
Life is a bitch, fly away from it...
-
RSSD
- Beheerder
- Berichten: 4316
- Geregistreerd: 02 Apr 2011, 12:23
- Woonplaats: Vladslo
Wees welkom, nog een tip, hoe groter de heli, hoe makkelijker hij vliegt maar als je crasht zijn de kosten ook duurder.
Carpe Diem!
-
Fg Dude
- Actief lid
- Berichten: 366
- Geregistreerd: 15 Mrt 2012, 14:36
- Woonplaats: Turnhout
Hoi bedankt voor de tips ,ik ben momenteel in onderhandeling voor een airwolf heli met een trex 600 ,hoewel de verkoper echt wel grof is ...ik weet dat dit zeker niet het beste start model is maar dat is wat ik wil dus dat is wt ik wil leren besturen indien deze niet doorgaat ......iemand iets teveel staan ? Mvg boris
-
airwolf
- Nieuw lid
- Berichten: 6
- Geregistreerd: 07 Mrt 2016, 22:24
- Woonplaats: keerbergen
Niemand zal je zo iets duurs aanraden als beginner, als je daarmee tegen de vlakte gaat, ai caramba
Misschien is dat zijn probleem ?
Het is wel waar dat ze stabieler zijn ma ja.
Moest ge nu hele goeie begeleiding hebben en superveel simervaring zou ik het wagen, en dan nog zou ik een trainingsgestel maken, dan kan je eerst wat hooveren en uw bewegingen instuderen...
Misschien is dat zijn probleem ?
Het is wel waar dat ze stabieler zijn ma ja.
Moest ge nu hele goeie begeleiding hebben en superveel simervaring zou ik het wagen, en dan nog zou ik een trainingsgestel maken, dan kan je eerst wat hooveren en uw bewegingen instuderen...
Life is a bitch, fly away from it...
-
RSSD
- Beheerder
- Berichten: 4316
- Geregistreerd: 02 Apr 2011, 12:23
- Woonplaats: Vladslo
Om zo maar direct een Airwolf te kopen om te beginnen, dat zou ik je zeker niet aanraden, een gewone 600 kan best een goede beginner zijn, ik zie niet in waarom niet. een oefenkruis is een must en zal zichzelf terug betalen als je begint te hoeveren want het landingstel is niet te breed en een heli gaat graag liggen
Het zou zonde zijn als je Airwolf body na de eerste oefening al naar het containerpark moet
Mocht je interesse hebben in een 450 type, die heb ik hier nog een splinternieuwe staan eventueel met een nieuwe Ranger body als optie.
Ik heb deze heli voor mezelf destijds klaar gemaakt, maar uiteindelijk ben ik met quadcopters verder gegaan en nu staat deze wat stof te happen in de hobby kamer
Het zou zonde zijn als je Airwolf body na de eerste oefening al naar het containerpark moet
Mocht je interesse hebben in een 450 type, die heb ik hier nog een splinternieuwe staan eventueel met een nieuwe Ranger body als optie.
Ik heb deze heli voor mezelf destijds klaar gemaakt, maar uiteindelijk ben ik met quadcopters verder gegaan en nu staat deze wat stof te happen in de hobby kamer
Carpe Diem!
-
Fg Dude
- Actief lid
- Berichten: 366
- Geregistreerd: 15 Mrt 2012, 14:36
- Woonplaats: Turnhout
Hehe , tja ik zou zeker een kruis onder bouwen om te beginnen en crashe hoort erbij zeker ,gelukkig ben ik carrosier dat komt wel goed . Verder ik heb geen idee wat je bedoelt met een ranger ? 450 =motor ? Of grote heli ? , ik zag laatst ook een mooie oranje goblin 700 size splinternieuw en vond deze van prijs nog redelijk eigelijk met 960 euro , maja dan moet ik nog een veel kanaals zender kopen ook en das nog is +-3 a400 € want deze zou ik dan toch ineens een goede willen kopen dat crasht niet .
-
airwolf
- Nieuw lid
- Berichten: 6
- Geregistreerd: 07 Mrt 2016, 22:24
- Woonplaats: keerbergen
Een 450 size heli is de kleine broer van de 600 size die jij wil kopen in Airwolf model, het getal 450, 500, 550 600 enz, staat voor de hoofd rotor doormeter gemeten van tip naar tip van de rortor bladen.
Een ranger body is hetzelfde als een Bell 206.
Een ranger body is hetzelfde als een Bell 206.
airwolf schreef:Hehe , tja ik zou zeker een kruis onder bouwen om te beginnen en crashe hoort erbij zeker ,gelukkig ben ik carrosier dat komt wel goed . Verder ik heb geen idee wat je bedoelt met een ranger ? 450 =motor ? Of grote heli ? , ik zag laatst ook een mooie oranje goblin 700 size splinternieuw en vond deze van prijs nog redelijk eigelijk met 960 euro , maja dan moet ik nog een veel kanaals zender kopen ook en das nog is +-3 a400 € want deze zou ik dan toch ineens een goede willen kopen dat crasht niet .
Carpe Diem!
-
Fg Dude
- Actief lid
- Berichten: 366
- Geregistreerd: 15 Mrt 2012, 14:36
- Woonplaats: Turnhout
De bell 222 is mijn favoriet . Ik zoek een grote 600 /700 size met een goede zender ...vliegklaar maw
@fg dude ik hou uw aanbieding in het achterhoofd ;)
En alvast bedankt voor de tips :)
@fg dude ik hou uw aanbieding in het achterhoofd ;)
En alvast bedankt voor de tips :)
-
airwolf
- Nieuw lid
- Berichten: 6
- Geregistreerd: 07 Mrt 2016, 22:24
- Woonplaats: keerbergen
Helemaal geen probleem, wie zoekt die vind
airwolf schreef:De bell 222 is mijn favoriet . Ik zoek een grote 600 /700 size met een goede zender ...vliegklaar maw
@fg dude ik hou uw aanbieding in het achterhoofd ;)
En alvast bedankt voor de tips :)
Carpe Diem!
-
Fg Dude
- Actief lid
- Berichten: 366
- Geregistreerd: 15 Mrt 2012, 14:36
- Woonplaats: Turnhout
10 berichten
• Pagina 1 van 1
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten
-
- Advertisement