-
- Advertisement
motor hoek zagi.
17 berichten
• Pagina 1 van 2 • 1, 2
motor hoek zagi.
hey,
Ik ben begonnen aan het bouwen van een zagi maar nu vroeg ik mij af hoe de motor nu net moet staan?
moet deze parallel met de onderkant van de vleugel lopen ? of parallel met de bovenkant? en moet deze onder een bepaalde hoek staan?
is er iemand die mij hier meer informatie kan overgeven?
Mr.Sandfire
Ik ben begonnen aan het bouwen van een zagi maar nu vroeg ik mij af hoe de motor nu net moet staan?
moet deze parallel met de onderkant van de vleugel lopen ? of parallel met de bovenkant? en moet deze onder een bepaalde hoek staan?
is er iemand die mij hier meer informatie kan overgeven?
Mr.Sandfire
plane : depron turbo raven, zagi, jetiger, A10 warthog, projeti, miss bipe, ampmaster under construcion.
-
Mr.SandFire
- Actief lid
best parallel met het draagvkak van de vleugel (de onderkant dus) in principe is het best zo recht mogelijk, er zijn er die m een klein beetje naar rechts (of links van de voorkant gezien) zetten onder een hoek van +/- 2 graden om torque roll een beetje te verminderen maar de effecten ervan zijn miniem (je kan het evengoed gewoon uit trimmen of een mix instellen op je zender zodat je ailerons automatisch wat tegensturen als je gas geeft maar das dan ook weer overkill.
Het is een beetje navenant je persoonlijke voorkeur maar ik zou zeggen zet m gewoon recht en probeer zo eens , moest het niet naar je zin zijn de motor een beetje verzetten.
vooral en zeker goed nameten dat je de motor perfect in het center zet, als je hiermee mist gaat hij altijd een beetje draaien wat lastig is gezien je geen rudder hebt
Het is een beetje navenant je persoonlijke voorkeur maar ik zou zeggen zet m gewoon recht en probeer zo eens , moest het niet naar je zin zijn de motor een beetje verzetten.
vooral en zeker goed nameten dat je de motor perfect in het center zet, als je hiermee mist gaat hij altijd een beetje draaien wat lastig is gezien je geen rudder hebt
cars: HPI baja 5b ss , tt tomahawk st, traxxas rustler vxl
planes: parkfun sonic 185,blazy bee,pilatus pc7 (als hij ooit af raakt),hacker super Zoom 2 4d
heli's: esky belt-cp V2, kds 450s , in afwachting voor trex 600 pro
planes: parkfun sonic 185,blazy bee,pilatus pc7 (als hij ooit af raakt),hacker super Zoom 2 4d
-
booster666
- Actief lid
owkey, kzal het zo dan eens proberen alvast bedankt voor het snelle antwoord.
plane : depron turbo raven, zagi, jetiger, A10 warthog, projeti, miss bipe, ampmaster under construcion.
-
Mr.SandFire
- Actief lid
Je kan uiteraard starten met je motor in het center te zetten,maar iedere Bnf of Pnp met motor ingebouwd staat de motor altijd max.2 graden uit het center .
-
Deneddy
jaja , maar ook bij vliegende vleugels
-
booster666
- Actief lid
ik zal het dan ineens maar onder een hoek van 2 graden zetten:).
zijn er nog punten waar ik moet op letten nu het nog niet te laat is?
zijn er nog punten waar ik moet op letten nu het nog niet te laat is?
-
Mr.SandFire
- Actief lid
zorgen dat je prop goed gebalanceerd is en dat je servo's allebei mooi gecentreerd en je elevons mooi gelijk met de romp
maar zoals gezegd een vliegende vleugel is niet zo gemakkelijk om mee te vliegen als een trainer
maar zoals gezegd een vliegende vleugel is niet zo gemakkelijk om mee te vliegen als een trainer
-
booster666
- Actief lid
Ben je van niet begonnen? zou graag ook zo 1tje bouwen... maar totaal geen idee hoe te beginnen
Heli:Solo-pro V2 & 120SR
Plane:HK-Bixler HK-Decathlon HK-jetiger
TXDX6I
Plane:HK-Bixler HK-Decathlon HK-jetiger
TXDX6I
-
tokke
- Actief lid
wel mijn evelons zijn eigelijk iets smaller dan het uiteinde van de vleugel dus ik hoop dat dit niet te veel problemen gaat geven anders vervang ik deze wel...
en ja uit het niets begonnen.
eerst de maten opgezocht voor een zagi en dan uitgesneden uit isimo eens dat gebeurt is het moelijke achter de rug.
en ja uit het niets begonnen.
eerst de maten opgezocht voor een zagi en dan uitgesneden uit isimo eens dat gebeurt is het moelijke achter de rug.
-
Mr.SandFire
- Actief lid
normaal is dit geen probleem, je hebt dan alleen wat minder oppervlak waardoor hij misschien een héél klein beetje minder gevoelig is op de roeren
-
booster666
- Actief lid
17 berichten
• Pagina 1 van 2 • 1, 2
Terug naar Electro Vliegtuigen
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten
-
- Advertisement