-
- Advertisement
P 38 Lichtning, Hobby King.
6 berichten
• Pagina 1 van 1
P 38 Lichtning, Hobby King.
Hallo iedereen.
Heb mij destijds de P 38 Lichtning van HK gekocht.
Spw. 140 cm, groene versie, er is ook een zilveren versie van te koop.
Wat over het samenbouwen:
Het toestel komt goed verpakt toe, alle onderdelen zijn nog aans apart verpakt in een plastik folie.
Motoren, retracts en servo's (10) zijn reeds geinstaleerd.
[url][/url]
De qualiteit is best goed te noemen, de epo is van een harde soort.
De handleiding die is bijgevoegd is van de zilveren versie en wijkt iets af van de groene, maar is duidelijk.
[url][/url]
Na het aanbrengen van de bedrading kunnen bijde vleugeldelen in de romp gelijmt worden.
[url][url=http://www.abload.de/image.php?img=lichtning024fd9z.jpg][/url][/url]
Er is geen versteviging voorzien tussen bijde vleugels, daarom heb ik een breinaald geplooit van 3,5 mm en deze in de carbon buisjes geschoven die in de vleugels zijn ingelijmt voor versteviging.
[url][url=http://www.abload.de/image.php?img=lichtning001pje9.jpg][/url][/url]
Nu kunnen bijde zijrompen worden geplaatst, de aansluitdraden van de ESC heb ik voorlangs over de vleugel getrokken, hierdoor staat de ESC rechtop en krijgt hij maximale koeling van de schroefwind.
[url][url=http://www.abload.de/image.php?img=lichtning008gjqe.jpg][/url][/url]
De lipo: 11;1V-2200mAh 3s heeft net genoeg ruimte op de voorziene plaats, deze geeft een veilige vliegtijd van 6 min.
De spinners en driebladige schroeven zijn mooi in balans en geven minimale trillingen.
[url][url=http://www.abload.de/image.php?img=lichtning002i2q1.jpg][/url][/url]
Klaar voor de maiden, nog een woordje over de retracts: deze zijn zeer week, opstijgen vanop verharding zal wel net lukken, maar op gras kan het niet.
De retracts worden direct door een servo aan elk bediend en deze kunnen de weerstand niet aan dat het onderstel bied op gras.
Misschien zijn servo's met metalen tanden een oplossing, beter is om meteen een beter electrisch bediend landingsgestel bij te kopen.
De maiden:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4vtQDRVHQx0[/youtube]
En nog eentje van de 6é vlucht.
http://www.youtube.com/watch?v=VXnj2-qc ... re=related
Bij vlucht 10 loste de staart aan een van de staartbomen in volle vlucht, gelukkig bleef het toestel bestuurbaar en kon ik er goed mee landen.
[url][/url]
De bevestiging was gewoon afgescheurd, heb het terug hersteld met inlijmen van een rond houtje dat 3 cm in bijde delen gelijmt is.
Kan je dus beter meteen doen bij het samenstellen.
Algemene ondervinding:
Het is een zeer goed toestel om mee te vliegen en kan wel een beetje wind hebben.
Het is best geschikt voor opvolging na de trainer periode.
Landings snelheid is hoog maar heeft goede zweefeigenschappen, een beetje gas mag aangehouden worden tot net voor het raken van de grond.
Kostprijs:
Prijs toestel+verzending+douane= 167€
Groetjes.
Johan.
Heb mij destijds de P 38 Lichtning van HK gekocht.
Spw. 140 cm, groene versie, er is ook een zilveren versie van te koop.
Wat over het samenbouwen:
Het toestel komt goed verpakt toe, alle onderdelen zijn nog aans apart verpakt in een plastik folie.
Motoren, retracts en servo's (10) zijn reeds geinstaleerd.
[url][/url]
De qualiteit is best goed te noemen, de epo is van een harde soort.
De handleiding die is bijgevoegd is van de zilveren versie en wijkt iets af van de groene, maar is duidelijk.
[url][/url]
Na het aanbrengen van de bedrading kunnen bijde vleugeldelen in de romp gelijmt worden.
[url][url=http://www.abload.de/image.php?img=lichtning024fd9z.jpg][/url][/url]
Er is geen versteviging voorzien tussen bijde vleugels, daarom heb ik een breinaald geplooit van 3,5 mm en deze in de carbon buisjes geschoven die in de vleugels zijn ingelijmt voor versteviging.
[url][url=http://www.abload.de/image.php?img=lichtning001pje9.jpg][/url][/url]
Nu kunnen bijde zijrompen worden geplaatst, de aansluitdraden van de ESC heb ik voorlangs over de vleugel getrokken, hierdoor staat de ESC rechtop en krijgt hij maximale koeling van de schroefwind.
[url][url=http://www.abload.de/image.php?img=lichtning008gjqe.jpg][/url][/url]
De lipo: 11;1V-2200mAh 3s heeft net genoeg ruimte op de voorziene plaats, deze geeft een veilige vliegtijd van 6 min.
De spinners en driebladige schroeven zijn mooi in balans en geven minimale trillingen.
[url][url=http://www.abload.de/image.php?img=lichtning002i2q1.jpg][/url][/url]
Klaar voor de maiden, nog een woordje over de retracts: deze zijn zeer week, opstijgen vanop verharding zal wel net lukken, maar op gras kan het niet.
De retracts worden direct door een servo aan elk bediend en deze kunnen de weerstand niet aan dat het onderstel bied op gras.
Misschien zijn servo's met metalen tanden een oplossing, beter is om meteen een beter electrisch bediend landingsgestel bij te kopen.
De maiden:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4vtQDRVHQx0[/youtube]
En nog eentje van de 6é vlucht.
http://www.youtube.com/watch?v=VXnj2-qc ... re=related
Bij vlucht 10 loste de staart aan een van de staartbomen in volle vlucht, gelukkig bleef het toestel bestuurbaar en kon ik er goed mee landen.
[url][/url]
De bevestiging was gewoon afgescheurd, heb het terug hersteld met inlijmen van een rond houtje dat 3 cm in bijde delen gelijmt is.
Kan je dus beter meteen doen bij het samenstellen.
Algemene ondervinding:
Het is een zeer goed toestel om mee te vliegen en kan wel een beetje wind hebben.
Het is best geschikt voor opvolging na de trainer periode.
Landings snelheid is hoog maar heeft goede zweefeigenschappen, een beetje gas mag aangehouden worden tot net voor het raken van de grond.
Kostprijs:
Prijs toestel+verzending+douane= 167€
Groetjes.
Johan.
Herbeginner.
-
Johaver
- Rookie
- Berichten: 32
- Geregistreerd: 19 Okt 2011, 00:55
- Woonplaats: Aarschot/Belgie
Mooi toestel Johan, alleen jammer van de breuk in de staart, nog een geluk dat je wat handig bent
Life is a bitch, fly away from it...
-
RSSD
- Beheerder
- Berichten: 4316
- Geregistreerd: 02 Apr 2011, 12:23
- Woonplaats: Vladslo
Nu Ja.
Bij de 17é vlucht heeft het noodlot wel toegeslegen.
Er waren een paar kinderen aanwezig met leider van Giro.
Toen ik de landing inzette bevond plots een der kinderen zich op mijn landingsweg.
Resultaat? een verkeerde paniekreactie die eindigde in de afspanningsdraad van de weide.
Had ik gewoon gas gegeven en up was er niets aan de hand geweest.
Maar dit is kaarten achteraf, de schuld licht bij mij en niet bij het toestel.
Schade:
[url][url=http://www.abload.de/image.php?img=0078a2u.jpg][/url][/url]
3 prob stuk, deukje in de vleugel en zijkant van cocpit geschaaft.
Maar dit alles is vlug te herstellen, uit ervaring heb ik een extra prop meebesteld.
Groetjes.
Johan.
PS. Join the forum.
Bij de 17é vlucht heeft het noodlot wel toegeslegen.
Er waren een paar kinderen aanwezig met leider van Giro.
Toen ik de landing inzette bevond plots een der kinderen zich op mijn landingsweg.
Resultaat? een verkeerde paniekreactie die eindigde in de afspanningsdraad van de weide.
Had ik gewoon gas gegeven en up was er niets aan de hand geweest.
Maar dit is kaarten achteraf, de schuld licht bij mij en niet bij het toestel.
Schade:
[url][url=http://www.abload.de/image.php?img=0078a2u.jpg][/url][/url]
3 prob stuk, deukje in de vleugel en zijkant van cocpit geschaaft.
Maar dit alles is vlug te herstellen, uit ervaring heb ik een extra prop meebesteld.
Groetjes.
Johan.
PS. Join the forum.
Herbeginner.
-
Johaver
- Rookie
- Berichten: 32
- Geregistreerd: 19 Okt 2011, 00:55
- Woonplaats: Aarschot/Belgie
mja iemand van bij ons op de club heeft ook de p 38 van hk, hij had hetzelfde probleem met de staart maar heeft dit opgelost door gewoon enkele stukken carbonstaaf in de staart te steken en het zaakje goed gelijmd met bruislijm
nuja die crash, kan altijd gebeuren...
heb ik een tijd terug ook nog voorgehad met men su 27, ook willen landen maar ik landde wind af en op het laatste stak de wind terug op waardoor ik op een hoop afvoerbuizen dook
altijd ambetant als het voorvalt maar dan weten we weer wat doen hé
nuja die crash, kan altijd gebeuren...
heb ik een tijd terug ook nog voorgehad met men su 27, ook willen landen maar ik landde wind af en op het laatste stak de wind terug op waardoor ik op een hoop afvoerbuizen dook
altijd ambetant als het voorvalt maar dan weten we weer wat doen hé
cars: HPI baja 5b ss , tt tomahawk st, traxxas rustler vxl
planes: parkfun sonic 185,blazy bee,pilatus pc7 (als hij ooit af raakt),hacker super Zoom 2 4d
heli's: esky belt-cp V2, kds 450s , in afwachting voor trex 600 pro
planes: parkfun sonic 185,blazy bee,pilatus pc7 (als hij ooit af raakt),hacker super Zoom 2 4d
heli's: esky belt-cp V2, kds 450s , in afwachting voor trex 600 pro
-
booster666
- Actief lid
- Berichten: 251
- Geregistreerd: 13 Apr 2011, 19:47
- Woonplaats: wespelaar
Hoi Booster.
Heb de staart momenteel ook zo onderhanden genomen met koolstofstaafjes.
Maar niet met bruislijm gelijmt maar Zap a gap en het spuitvlesje met versneller.
En van uw foutjes moet je leren nietwaar!
Mvg.
Johan.
Heb de staart momenteel ook zo onderhanden genomen met koolstofstaafjes.
Maar niet met bruislijm gelijmt maar Zap a gap en het spuitvlesje met versneller.
En van uw foutjes moet je leren nietwaar!
Mvg.
Johan.
Herbeginner.
-
Johaver
- Rookie
- Berichten: 32
- Geregistreerd: 19 Okt 2011, 00:55
- Woonplaats: Aarschot/Belgie
mja als ik zoiets lijm is het meestal met pu of epoxy dat hardt beter en sterker uit dan CA lijm
cars: HPI baja 5b ss , tt tomahawk st, traxxas rustler vxl
planes: parkfun sonic 185,blazy bee,pilatus pc7 (als hij ooit af raakt),hacker super Zoom 2 4d
heli's: esky belt-cp V2, kds 450s , in afwachting voor trex 600 pro
planes: parkfun sonic 185,blazy bee,pilatus pc7 (als hij ooit af raakt),hacker super Zoom 2 4d
heli's: esky belt-cp V2, kds 450s , in afwachting voor trex 600 pro
-
booster666
- Actief lid
- Berichten: 251
- Geregistreerd: 13 Apr 2011, 19:47
- Woonplaats: wespelaar
6 berichten
• Pagina 1 van 1
Terug naar Electro Vliegtuigen
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten
-
- Advertisement