-
- Advertisement
WOT4 mk2-E Balsa
5 berichten
• Pagina 1 van 1
WOT4 mk2-E Balsa
Voorstelling van mijn nieuwe aanwinst:
In balsa constructie
WOT4 mk2-E
Technical data
Wingspan: 1.200mm
Length: 1.050
4 servo
Deze is van de volgende electro brushless motor voorzien:
TORQUE 2814T/820
143 gram
38 amp
3-4 cell 500 tot 550w
en een regelaar EXTREME FLIGHT RC AIRBOSS ELITE ESC 45amp
Batterij 3cell 2700 45c
en een prop 13x6.5
-----------------------------------
De bouwdoos:
Alles mooi verpakt en alle stukken voor de montage zijn aanwezig, dus enkel nog motor, regelaar, 4 mini servo's en batterij pack.
Montage:
Een paar kleine aanpassingen gedaan om motor en regelaar te monteren.
Nadat alles gemonteerd was en de batterij geplaats was het tijd om zijn balance te controleren.
Volgens de plannen was het centerpunt op 70mm van de edge van de vleugel. Toen vond ik dit zeer raar dat ik ongeveer 223gram moest toevoegen aan de neus om deze in balance te krijgen. Amaai heel wat
Na wat zoek werk op het internet ( weinig info erover) ben ik teweet gekomen dat het centerpunt in het boekje niet klopt en deze op 90mm is inplaats van 70mm. Een heel stuk beter, nu moest ik maar 55gram aan de neus toevoegen om hem in juiste balance te krijgen. Inderdaad is dit nog een redelijk gewicht maar men kan niet anders doordat het vliegtuig redelijk zwaar en sterk is gebouwd.
Conclusie is dat het gewicht van het hele vliegtuig alles erop en eraan 1825gram weegt (redelijk zwaar voor een klein toestel). Toen ik het gewicht hing opzoeken op het interenet waren ze allemaal zwaarder dan de mijne. ok dan
Mijn eerste vlucht:
Na alles nog eens grondig te checken was ik klaar voor de eerste vlucht
Er was op Moorsele een redelijk hevige wind van rond de 23km/uur, toch besloten om te vliegen.
Take off hing zeer soepel en na een 6 tal meter was hij reeds de lucht in.
Een paar rondjes gevlogen en zien hoeveel ik nog moest trimmen en ik had zeer veel geluk doordat ik niets moest aanpassen. Bij halve snelheid vloog deze geweldig mooi vlak. Op volle snelheid klom deze in stijle vlucht zeer goed. wel juist iets te weinig om later eventueel meer 3D te testen. Op de rug vliegen was ook geweldig en heb bijna niets moeten doen met mijn sticks om deze vlak te houden, rols gaan zeer vlot en mooi.
Bij de landing komt hij wel redelijk snel binnen maar doordat ik op de aillerons ook een mix van flap heb gedaan, hing dit vlotjes.
In algemeen ben ik dus zeer tevreden over de mogelijkheden van dit toestel
Nu nog verder testen om zo nog beter zijn vlieg eigenschappen te kennen en beheersen.
Groetjes Philippe
In balsa constructie
WOT4 mk2-E
Technical data
Wingspan: 1.200mm
Length: 1.050
4 servo
Deze is van de volgende electro brushless motor voorzien:
TORQUE 2814T/820
143 gram
38 amp
3-4 cell 500 tot 550w
en een regelaar EXTREME FLIGHT RC AIRBOSS ELITE ESC 45amp
Batterij 3cell 2700 45c
en een prop 13x6.5
-----------------------------------
De bouwdoos:
Alles mooi verpakt en alle stukken voor de montage zijn aanwezig, dus enkel nog motor, regelaar, 4 mini servo's en batterij pack.
Montage:
Een paar kleine aanpassingen gedaan om motor en regelaar te monteren.
Nadat alles gemonteerd was en de batterij geplaats was het tijd om zijn balance te controleren.
Volgens de plannen was het centerpunt op 70mm van de edge van de vleugel. Toen vond ik dit zeer raar dat ik ongeveer 223gram moest toevoegen aan de neus om deze in balance te krijgen. Amaai heel wat
Na wat zoek werk op het internet ( weinig info erover) ben ik teweet gekomen dat het centerpunt in het boekje niet klopt en deze op 90mm is inplaats van 70mm. Een heel stuk beter, nu moest ik maar 55gram aan de neus toevoegen om hem in juiste balance te krijgen. Inderdaad is dit nog een redelijk gewicht maar men kan niet anders doordat het vliegtuig redelijk zwaar en sterk is gebouwd.
Conclusie is dat het gewicht van het hele vliegtuig alles erop en eraan 1825gram weegt (redelijk zwaar voor een klein toestel). Toen ik het gewicht hing opzoeken op het interenet waren ze allemaal zwaarder dan de mijne. ok dan
Mijn eerste vlucht:
Na alles nog eens grondig te checken was ik klaar voor de eerste vlucht
Er was op Moorsele een redelijk hevige wind van rond de 23km/uur, toch besloten om te vliegen.
Take off hing zeer soepel en na een 6 tal meter was hij reeds de lucht in.
Een paar rondjes gevlogen en zien hoeveel ik nog moest trimmen en ik had zeer veel geluk doordat ik niets moest aanpassen. Bij halve snelheid vloog deze geweldig mooi vlak. Op volle snelheid klom deze in stijle vlucht zeer goed. wel juist iets te weinig om later eventueel meer 3D te testen. Op de rug vliegen was ook geweldig en heb bijna niets moeten doen met mijn sticks om deze vlak te houden, rols gaan zeer vlot en mooi.
Bij de landing komt hij wel redelijk snel binnen maar doordat ik op de aillerons ook een mix van flap heb gedaan, hing dit vlotjes.
In algemeen ben ik dus zeer tevreden over de mogelijkheden van dit toestel
Nu nog verder testen om zo nog beter zijn vlieg eigenschappen te kennen en beheersen.
Groetjes Philippe
-
GrassHopper
- Nieuw lid
- Berichten: 5
- Geregistreerd: 28 Mrt 2012, 21:48
- Woonplaats: Izegem
Zeer mooi toestel man.
Ik heb de foto's even zelf gehost, om de één of de andere reden werkten ze niet.
Mvg,
RSSD
Ik heb de foto's even zelf gehost, om de één of de andere reden werkten ze niet.
Mvg,
RSSD
Life is a bitch, fly away from it...
-
RSSD
- Beheerder
- Berichten: 4316
- Geregistreerd: 02 Apr 2011, 12:23
- Woonplaats: Vladslo
is normaal van dit lood, vliegt normaal met methanol motor
en de lipo veranderen, ( vleugel op en af ??? )
en de lipo veranderen, ( vleugel op en af ??? )
-
simendewulf
- Nieuw lid
- Berichten: 6
- Geregistreerd: 21 Nov 2011, 10:36
TER INFO:
Dit model is niet het zelfde model als deze met methanol motor, de versie voor electro motor is iets kleiner van wingspan
METHANOL versie
De WOT 4 MK2 Specifications :
Wingspan : 1334mm (52.5”)
Length : 1185mm (46.5")
Weight : 2.2Kg (Approx)
Servos : 5 Standard (Req.)
Radio System : 4 Channel (Req.)
IC Engine : .40 - .53 2-Stroke (Req.)
En de electro versie
WOT 4-E MK2 Specifications :
Wingspan : 1200mm
Length : 1050mm
Weight : 1450g
Radio System : 4 Channel with 4 Servos (Required)
Electric Motor :
Zoals je ziet zit er wel degelijk een verschil in tussen electro en methanol versie
groetjes
Philippe
Dit model is niet het zelfde model als deze met methanol motor, de versie voor electro motor is iets kleiner van wingspan
METHANOL versie
De WOT 4 MK2 Specifications :
Wingspan : 1334mm (52.5”)
Length : 1185mm (46.5")
Weight : 2.2Kg (Approx)
Servos : 5 Standard (Req.)
Radio System : 4 Channel (Req.)
IC Engine : .40 - .53 2-Stroke (Req.)
En de electro versie
WOT 4-E MK2 Specifications :
Wingspan : 1200mm
Length : 1050mm
Weight : 1450g
Radio System : 4 Channel with 4 Servos (Required)
Electric Motor :
Zoals je ziet zit er wel degelijk een verschil in tussen electro en methanol versie
groetjes
Philippe
-
GrassHopper
- Nieuw lid
- Berichten: 5
- Geregistreerd: 28 Mrt 2012, 21:48
- Woonplaats: Izegem
De vleugel moet je niet afnemen voor de lipo, deze zit onderaan met een luik
-
GrassHopper
- Nieuw lid
- Berichten: 5
- Geregistreerd: 28 Mrt 2012, 21:48
- Woonplaats: Izegem
5 berichten
• Pagina 1 van 1
Terug naar Electro Vliegtuigen
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten
-
- Advertisement