-
- Advertisement
voorstelling ErikSpeed
22 berichten
• Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: voorstelling ErikSpeed
De auto is ervoor gemaakt en er is plaats voorzien voor 2 lipo's, dus die regelaar zal dat wel aankunnen me dunkt
Life is a bitch, fly away from it...
-
RSSD
- Beheerder
Ik lees dus idd dat die enkel parallel aan te sluiten zijn en NIET IN SERIE !!!
Op die manier blijft het voltage hetzelfde.
Deze heb je dus nodig...
Op die manier blijft het voltage hetzelfde.
Deze heb je dus nodig...
-
RSSD
- Beheerder
ik zou terug eens proberen te rijden met 1 baterij en zien want dat geeft. met wat geluk heb je geen schade was het gewoon de controller die in een "veiligheids" mode springs omdat deze te warm werd.
plane : depron turbo raven, zagi, jetiger, A10 warthog, projeti, miss bipe, ampmaster under construcion.
-
Mr.SandFire
- Actief lid
Mr.SandFire schreef:ik zou terug eens proberen te rijden met 1 baterij en zien want dat geeft. met wat geluk heb je geen schade was het gewoon de controller die in een "veiligheids" mode springs omdat deze te warm werd.
Dat denk ik ook ja.
-
RSSD
- Beheerder
Op de foto van die auto zie ik twee lipo´s, maar volgens mij zijn die beide 1S. De regelaar is 3S, dus met die twee lipo´s in serie zou het moeten kunnen. Parallel kan natuurlijk altijd, omdat je dan alleen de stroom verhoogt.RSSD schreef:Mr.SandFire schreef:ik zou terug eens proberen te rijden met 1 baterij en zien want dat geeft. met wat geluk heb je geen schade was het gewoon de controller die in een "veiligheids" mode springs omdat deze te warm werd.
Dat denk ik ook ja.
SAB Goblin 630 FBL met AR7200BX Kontronik Jive 80HV, Scorpion 4035-560 Savox servo's
Logo 600 SE FBL met BeastX, Kontronik Jive 80HV, Kontronik Pyro 700-45 Savox servo's
Logo 400 SE
Sponsored by http://www.hobbymaniac.nl Proud to be a Maniac!
Logo 600 SE FBL met BeastX, Kontronik Jive 80HV, Kontronik Pyro 700-45 Savox servo's
Logo 400 SE
Sponsored by http://www.hobbymaniac.nl Proud to be a Maniac!
-
maffie
- Globale moderator
maffie schreef:Goed punt. Die regelaar is volgens mij 3S, dus 2 lipo's in serie, maakt al snel 6S en dat rijdt heel even heel hard, met de nadruk op heel even.Mr.SandFire schreef:hey alvast welkom:).
ik had toch nog een vraagje. je zij een serie kabeltje? heb je den beide beterijen in serie gesloten en zo op je controller aangesloten?
zo ja hoeveel volt kan je controller en motor verdragen ?
als je 2 batterijen van 12 volt in serie zet krijg je 24 volt. hierdoor zal je revo wel sneller rijden maar als je motor of controller dit niet aan kan zal dit voor korte duur zijn.
Mr.SandFire
ja, met dat Traxxas seriekabeltje sluit ik beide NIET lipo's wel gewone NiMH 7,2Volt aan op die regelaar.
Volgens handleiding kan/mag dit.
Volgens jullie niet ?
Ben zojuist nog is gaan testen bij niet zo hoge buitentemperaturen (niet +20°)
en hij heeft het volledige tijd +/- 20min volgehouden.
Niet meer uitgevallen
filmpjes volgen ...
Laatst gewijzigd door ErikSpeed op 26 Aug 2012, 15:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
-
ErikSpeed
- Nieuw lid
-
ErikSpeed
- Nieuw lid
het is idd wel snel zo. Als het in de handleiding staat zal dit wel mogen :)
wat de oorzaak dan juist kon geweest zijn weet ik niet.
wat de oorzaak dan juist kon geweest zijn weet ik niet.
plane : depron turbo raven, zagi, jetiger, A10 warthog, projeti, miss bipe, ampmaster under construcion.
-
Mr.SandFire
- Actief lid
Ik heb niet gezegd dat het niet mag hoor, je hebt 2 soorten kabels, serie of parallell, maar als je degene gebruikt die ik gepost heb is er niks aan de hand.
Als je nu geen problemen hebt bij die temperaturen dan zal het echt wel je esc zijn die te warm kreeg, dus mss toch maar dat ventilatortje bestellen voor de volgende warme dagen...
Mvg,
RSSD
Als je nu geen problemen hebt bij die temperaturen dan zal het echt wel je esc zijn die te warm kreeg, dus mss toch maar dat ventilatortje bestellen voor de volgende warme dagen...
Mvg,
RSSD
-
RSSD
- Beheerder
RSSD schreef:Ik heb niet gezegd dat het niet mag hoor, je hebt 2 soorten kabels, serie of parallell, maar als je degene gebruikt die ik gepost heb is er niks aan de hand.
Mvg,
RSSD
ik heb beide kabeltjes (serie & parallel)
Parallel heeft nooit problemen gegeven.
Serie (om sneller ter rijden) als omgevingstemp. te warm is wel.
Heb zo'n ventilatortje willen kopen maar blijkbaar bestaan ze niet voor VXL 3M (voor de grotere ESC VXL 3 S wel)
Thx voor jullie mee probleemoplossen willen denken
-
ErikSpeed
- Nieuw lid
22 berichten
• Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten
-
- Advertisement